ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
450 сигнала получили в КЗП в празничните дни | ||||||
| ||||||
"На фона на официалните данни за похарчените от българите 2,4 милиарда лева за посрещането на Коледните и Новогодишните празници това, което виждаме при нас, не е смущаващо. Дори в някаква степен е интересно, че броят на получените жалби, съпоставен с такъв период, в който няма празници, дори е и по-малко“, коментира Маргаритов. По думите му повечето сигнали след покупки от магазинната мрежа са за дефектни стоки и за обозначаването и прилагането на цените. "Имаше няколко изключително сериозни случая, част от тях включително през медиите станаха обществено достояние – разминаване между обявените на щендерите на съответните магазини цени и маркираните на касовите апарати. Ние работим по тях. Според мен те са нелоялни търговски практики“, заяви той. "Имаше един пример, в който контролната везна беше дала отклонение, а иначе всичко беше наред“, добави той и припомни, че глобите може да достигнат до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно. Председателят на КЗП отбеляза, че подобни санкции и публичното неодобрение имат възпиращ ефект за търговците и някои от тези случаи са потвърдили това. "И чисто имиджово, когато нещо подобно се установи и се разчуе, това не е добър атестат и за самите търговци“, посочи Маргаритов. Оплакванията след покупки от интернет пък са свързани предимно със забавени доставки. "Когато има повече поръчки и онлайн магазините, и куриерските служби изпитват затруднения да изпълнят доставката навреме. Но и преди сме казвали, и сега може би пак трябва да напомним, че в такива случаи е добре търговците да ангажират допълнителен ресурс и да предупреждават своите клиенти, ако е възможно да възникнат такива проблеми“, подчерта Маргаритов. Необоснованото забавяне на възстановяването на парите след упражнено право на отказ от покупката в 14-дневния законов срок е другото основно нарушение при онлайн сделките. "Поставя се и въпросът дали закупената стока не е била използвана известно време, тъй като такова право потребителите нямат“, обърна внимание той и обясни, че възможността за отказ се базира на идеята потребителят да се запознае със стоката и да я върне на търговеца, ако тя не отговаря на неговите очаквания. Маргаритов каза, че не следва да се спекулира с това право, но добави, че в повечето случаи на спорове потребителите имат своето основание и търговците трябва да изпълнят задължението си да възстановят парите. Димитър Маргаритов посочи, че в топ три на стоките, за които има най-много оплаквания по празниците, са телекомуникационните устройства, облеклата и детските играчки. |
Още по темата: | общо новини по темата: 32 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 07.01.2020 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета