ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
453 147 лични карти и 256 553 сивдетелства за управление на МПС е издало МВР за 2009 | ||||||
| ||||||
В Дирекция "БДС" чрез Дирекция "Консулски отношения" към МВнР са получени и обработени 22 082 заявления за лични карти и паспорти на български граждани, които живеят в чужбина. В сравнение с 2008 година увеличението е с 32%, което се дължи на започналата подмяна на документите за самоличност, чиято валидност при голяма част от българските граждани изтича през 2010 г. Направени са 199 сравнения на образи по снимки, предоставеин от ОДМВР и СДВР, а в пункта за сравнителен и химически анализ са изследвани 6 441 документа. Установени са 330 подправени паспорта и 292 подправени лични карти. През 2009 г. в сравнение с 2008 г. се отбелязва намаляване на броя на случаите на установени издадени документи с подменена самоличност. Това се дължи на предприетите мерки, сред които са изготвените и предоставените конкретни указания за служителите от областните дирекции на МВР и на подобрено взаимодействието с Министерство на правосъдието по отношение на проверки за лица, получили българско гражданство. От края на март 2010 г. предстои въвеждане на електронен паспорт с биометрични данни съгласно Закон за българските лични документи (ЗБДС) и на въвеждането на Централизирана автоматизирана информационна система с децентрализирано персонализиране на български документи за самоличност, за пребиваване и за управление на МПС, съобщи Мария Костадинов. В тази връзка от Дирекция "БДС" припомнят, че от 15 март влючително се преустановява приемането на заявление за обикновенна услуга за издаване на лична карта или паспорт. От 24 март включително се преустановява приемането на заявления за бърза услуга, а от 12 часа на 25 до 26 март се преустановява приемането на всякакви заявление. От 29 март стартира приемането на заявление за обикновена услуга за новите документи за самоличност, а от 6 април ще се приемат вече и заявления за бърза и експресна услуга. Заместник-министър Павлин Димитров обяви, че поставената като начална дата -29 март за стартиране на новата система за лични документи ще бъде спазена и изказа уверението, че служителите на звената БДС по места са мотивирани и ще се справят с предстоящата работа. През 2010 година ще се въведат електронни услуги и подаване на заявления в конслулските служби по електронен път. Ще се подобри и улесни административното обслужване на гражданите, тъй като заявлението за лични документи ще бъде предоставено готово на гражданите, които само трябва да сверят данните и да го подпишат. Ще отпада и необходимостта гражданите да осигуряват снимки. Те ще се правят в биометричните станции. За трудноподвижни граждани, ще се изпращат мобилни екипи, които на място ще снемат биометричните данни. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Задържаха 38-годишен благоевградчанин, ударил мъж с метален бокс
11:34 / 12.11.2024
Дупничанка с обзщетение след фалшиво позитивен тест за наркотици
10:25 / 12.11.2024
Девет фирми искат да благоустрояват благоевградска улица
19:12 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: