Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ако колата ви загрява бавно и харчи много гориво, незабавно сменете бензиностанцията! Имате голям проблем!
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 15:15 / 12.09.2024Коментари (0)1008
©
Съвсем логично е, че всеки агрегат има ресурс, който се изразходва по време на работа, след което възниква необходимостта от ремонт или смяна. Автомобилният двигател не е различен: с годините неговите възможности започват да се изчерпват. Ускорението става по-мудно, а ако трябва да изпреварваш – винаги трябва да имаш едно наум.

Присъдата "колата е стара“ се дължи на редица "уморени“ възли, чрез смяна на които е напълно възможно да се вдъхне живот на износен двигател.

Първото нещо, което трябва да направите, когато забележите бавно ускорение и повишен разход на гориво, е да смените бензиностанцията. Колкото и удобна да ви е: преминаването към гориво от друга рафинерия би могло да реши проблема. Или пък не. Но не пречи да опитате.

Филтър и свещи

Ако не сте постигнали желания резултат, трябва да се пристъпи към сервизиране на двигателя: сменете въздушния филтър, маслото и запалителните свещи с висококачествени и издръжливи. Развържете кесията веднъж, но вземете наистина висококачествени резервни части. Дори толкова просто, на пръв поглед, нещо като въздушен филтър се грижи за много неща: като се започне от обикновена мръсотия, която запушва филтърния елемент, като по този начин обеднява сместа, и завършвайки с това да не предпазва горивните камери от прах и дребни отлагания.

Тук трябва да се каже, че много зависи от моторното масло: ако налеете грешния вид, двигателят започва да го изгаря в "търговски“ количества, да не говорим, че отсъствието на правилното количество и качество на маслото може да доведе до повреда на цилиндрите.

Свещите като цяло са деликатен въпрос: както производителността, така и точността на двигателя с вътрешно горене зависят от искрата. Ако тя не е правилната, може да се стигне до детонации и други проблеми.

Дроселова клапа

Един от най-сложните и трудни компоненти под капака е дроселът. Изглежда просто, но в действителност смесването на правилното количество въздух-гориво си е чиста магия. След като върху дроселовата клапа се появят въглеродни отлагания, това ще доведе до неравномерна работа и намаляване на ефективността. Но целият трик е, че трябва да я почистите много внимателно, използването на шкурка и четки е неприемливо, само специална "химия“. Освен това, при някои модели, такава операция като почистване обикновено е противопоказна. Ако е дроселът е силно задръстен, сменете го или го занесете на специалист, който ще го ремонтира.

Сензор за въздушен поток

Най-простата причина, както при диагностика, така и при ремонт, за повишена консумация в тандем със слабо ускорение е замърсяването на сензора MAF за въздушен поток: той е монтиран в областта на корпуса на въздушния филтър и се състои от най-фините нишки. Както обикновено, върху тях се утаяват прах и други мръсотии, които би било добра идея да се почистват редовно. Но това трябва да се прави много внимателно и само със специални съединения: всички "химикали“ трябва да се изпарят след почистване. Без да пипаме, измиваме мръсотията и се надяваме динамиката да се върне, пише carmarket.bg.

Засмукване на въздух

В двигателя има около милион различни места, от които може да се засмуква въздух: това са маркучи, връзки, уплътнения и дори инжектори, чиито уплътнения или се износват, или са монтирани неправилно. Не е трудно да се намери цепнатината, която трябва да се елиминира.

Резервоар за гориво

Източникът на проблеми може лесно да се скрие в резервоара за гориво: в двигателя може да не постъпва достатъчно гориво. Това се случва в няколко случая, но най-честият е запушена груба филтърна мрежа. Абсорбаторът, горивната помпа, мръсотията в "резервоара“ и много други също се срещат, но по-често мрежата се запушва, което не позволява на горивната помпа да създаде необходимото налягане. В този случай помпата започва да изпомпва постоянно на границата на своите възможности, което между другото води до преждевременна повреда на помпата.

Тук може би си струва да обмислите и неизправност на инжекторите: запушен инжектор създава струя вместо облак от горивна смес и въздух. Затова имайте предвид, че никога не е твърде рано да почистите и регулирате инжекторите: просто трябва да запомните, че керамичните инжектори наистина не обичат ултразвуковото почистване и често се напукват по време на такава процедура.

Спирачки

Колкото и да е странно, една от най-честите причини за лошата динамика и увеличения разход на гориво не е двигателят или неговите възли. Често проблемът не е дори под капака или в резервоара за гориво. В колелото е: спирачният апарат е задръстен. В такъв случай шофирането става по-трудно, сякаш някой държи колата "за опашката“, което отнема повече време и повече гориво за ускоряване. Проблемът може да се реши с тривиален ремонт и почистване на дисковете от корозия, която, разбира се, съществува.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
50-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
Искат закриването на въглищни централи у нас
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: