Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Антон Пулийски: Ахинора вероятно е създадена с някаква маркетингова цел
©
Ахинора вероятно е създадена с някаква маркетингова цел – да предизвиква интерес, да трупа последователи, които след това да бъдат увличани да правят нещо. Постовете, които тя "пише“, целят този резултат. Това каза  Антон Пулийски – преподавател в Софийския университет по "Правни и етични аспект в Изкуствения интелект“, основател на КиберКЛУБ в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.  

По думите му появата на персонифициран изкуствен интелект със "свое мнение“, който "създава авторско съдържание“, не е изненадваща и неочаквана.

"Свидетели сме на много динамично променяща се среда, но това става с участието на потребителите. След като потребителите консумират е нормално маркетинговите експерти да искат по някакъв начин да ги ангажират с това“, коментира Антон Пулийски.

Заплахата от подобни аватари идва от това, че целта на създателите им може да не е чисто маркетингова. "Представете си, че този бот започне да провокира определено поведение у хората – например да взимат определен вид вещества и да извършват конкретни действия, защото е "известен“, защото много хора са се припознали с него. Бяхме свидетели по време на COVID пандемията как една "новина“, че белината може да предотврати заразяване с вируса предизвика доста хора в САЩ да пият дезинфектант“, даде пример той.

Според Пулийски немалка част от потребителите в социалните мрежи вече проявяват критичност към поднасяното им съдържание.

"Реално заплахата е за чистотата на информацията в социалните мрежи. Ние няма да сме сигурни дали казаното е казано от истински човек, дали някой го е преживял, или всичко е добре разказана приказка, която е създадена от някое маркетингово студио, за да може да предизвика някаква емоция в нас. Може би най-голямата заплаха за нас ще бъде, ако не си даваме сметка на този етап и навлезем в това неподготвени“, смята Пулийски.  

Той даде съвети на потребителите за безопасно използване на социалните мрежи. "Имайте едно наум, когато споделяте. Не правете свръхсподеляне на лична информация, когато не е нужно. Когато си правите селфи и искате да покажете нещо, старайте се да имате предвид какво има на фона, каква част от вашето жилище снимате, каква част от вашето ежедневие. Когато снимате детето си в първия учебен ден, постарайте се на фона да не е самото училище. Това е информация, която би могла да се използва по лош начин. Давайте колкото се може по-малко информация и съобразявайте, че в един момент тя би могла да бъде автоматично анализирана“, предупреди експертът.

Най-важното според него е хората да проявяват критично мислене. "Вместо да бъдат врагове, технологиите може да са наши приятели, когато знаем как да ги използваме. Инвестирайте време в това да се научите как работят алгоритмите, новите технологии, виртуалните реалности, дроновете, роботите, защото те ще станат част от нашето ежедневие“, допълни Пулийски.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Конфликт Израел-Газа
Два влака се удариха край София, има загинали
Един от най-големите заводи недалеч от Пловдив затваря
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: