Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Асоциацията на туроператорите: Трябва да развиваме целогодишен туризъм
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:35 / 14.09.2023Коментари (0)414
© Фокус
Международните тенденции изискват от България да се насочи към целогодишен туризъм. Това заяви Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, в предаването "Денят на Фокус“ по радио "Фокус".

По думите й,България върви към целогодишен туризъм в градовете, но това не важи за Черноморието – там все още интересът е съсредоточен през лятото. "Не е достатъчно да се предлагат само плаж, море, слънце и ол инклузив – потребителите търсят нещо повече като преживяване, спорт, преходи, природа – активна почивка“, смята Горанова.

По думите й, браншът страда от недостиг на човешки ресурси, който обуславя забавянето на началото на летния сезон през 2023 г.

"Караванният туризъм се развива доста добре в световен мащаб, а у нас, предвид лошата инфраструктура и малкото къмпинги, това не е така. Има все пак екокъмпинги, не само на морето, но и по планините. Проблемът е, че те са крайно недостатъчни, за да се развие тази услуга и да се предлага на международно ниво“, поясни Горанова.

Имаше негативна кампания срещу българското, но и срещу румънското Черноморие – с идеята туристическият поток да се пренасочва към съседните ни държави, смята тя. "Медиите наистина са четвъртата власт и влияят на потребителските нагласи“, добави Горанова.

Засилен е потокът на туристи от Централтна и Източна Европа, като най-голям ръст има при поляците, които посещават България през лятото. "По данни на Националния статистически институт, поляците изпревариха германците като брой посетители. Великобритания и Израел също са традиционни пазари, които осигуряват потоци от туристи на Черноморието ни“, разясни председателят на Асоциацията.

"В свят на глобализация няма как да очакваме хората да не пътуват в чужбина и да подкрепят българското 365 дни в годината. Няма смисъл да се прави сравнение между България, Гърция и Турция – това са коренно различни държави, които предлагат различни продукти. Гърция и Турция разполагат с десетки пъти повече бюджети за реклама, отколкото България и това не бива да се забравя, когато се коментира туристическият сезон“, убедена е Димитрина Горанова.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
България се отказва от дерогацията за внос на руски петрол
Бюджет 2025
Пожари 2024
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: