© Blagoevgrad24.bg | | Единственият спален вагон на БДЖ ще се движи само още две нощи и на 15 май ще бъде спрян от движение. Така преди поредните празници и летния сезон държавната железница остава без тази услуга. Докато дойдат поръчаните нови вагони, нощем изборът ни принудително се свива - само между първа и втора класа. Отидохме на Централна гара, за да посрещнем спалния вагон рано сутринта, но всъщност вече е време за сбогуване. Това е единственият спален вагон на БДЖ, който в момента работи. След 15-ти май и той влиза за ремонт.
Последният спален вагон се движи в композицията от София до Варна и обратно, затова дори в тези градове спални места се продават през вечер. Или по-скоро "се продаваха", защото всички билети до последния курс вече са изкупени. Пътниците държат на удобството.
"Много удобно, много комфортно, много хубаво." "Само дето имаше парно в тоалетната... да, и не можеше да се спре." "Ние пътувахме в неспален вагон и пак си поспахме, макар че е доста по-неудобно." "Ние пътувахме от Бургас с нощния влак и искахме да си закупим, но не я предлагат тая услуга."
По график първите 12 от общо 30 чисто нови спални вагона трябваше да пристигнат на 9-ти април. Датата обаче се отлага с два месеца.
Здравко Мерджанов, дирекор по експлоатацията в БДЖ: "Забавянето дойде от страна на производителя, който не можа да приключи в указаните срокове и графици с изработката на вагоните. Надяваме се да влязат в експлоатация най-късно в средата на месец юни."
Ден преди спалният вагон да потегли за последно от София към Варна, ръководството на БДЖ ще се срещне с турската фирма производител, за да договорят конкретна дата за доставата на новите возила. Едва след като преминат преглед от българска стртана ще можем да се возим в спалните вагони. Според ръководството - вагони-мечта, оборудвани с климатик, кафемашина и душ-кабина.
Източник: БНТ |