© Blagoevgrad24.bg | | Бизнес класа ще бъде обособена във влаковете по примера на бизнес класата в самолетите, съобщи транспортният министър Александър Цветков на семинар в Банско. За целта към всеки влак ще се прикачва поне по един от новите вагони, с които разполагат железниците и които доскоро влизаха в състава на летните Уикенд експреси до Варна и до Бургас. Пътуването в бизнес класата на влаковете ще бъде по-скъпо, уточни транспортният министър, но все още не е ясно с колко точно: "Една от идеите, които разработваме, е към всеки влак да бъде прикачен по един от новите вагони, така че във всеки бърз влак да осигурим на пътниците и по-комфортно пътуване. Т.е. ще осигурим бизнес класа, така че да има възможност във всеки влак да се пътува по-комфортно. Надявам се до месец два да може да стане факт", каза министърът.
"Предстои преструктурирането на железниците в холдингова структура", съобщи председателят на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров. По думите му вече има проявен чуждестранен интерес към железниците и до две години холдингът може да стане факт, така че в железниците да влезе чуждестранен инвеститор. До момента интерес към БДЖ са проявили немските и австрийските железници. Владимиров обясни, че времето, през което железниците ще се преструктурират в холдинг, ще се използва за оздравяване на компанията:
"В момента всички активи се намират в "БДЖ" АД и те се отдават на товарни и пътнически превози. Това, което предстои, е създаване на холдингова структура, при която активите ще бъдат прехвърлени в пътнически и товарни превози и ще минат под контрола на самите управители и директори в дружествата. Целта е шапката да се свие до една малка структура, която се занимава само с стратегическо управление, финанси и контрол", заяви той.
"Със създаването на холдинговата структура ще се освободим от ненужните локомотиви под формата на продажба на активи или скрап, ще се освободим от ненужните вагони, ще се оптимизира персонала и ще търсим освобождаване от всички неоперативни активи, които в момента носят разходи на железниците. Има например 14 почивни станции в "БДЖ" АД. Ние смятаме, че за да изпълняваме социалните нужди и да не трупаме загуби можем да управляваме пет почивни станции. За другите ще търсим пазарна реализация", уточни Владимиров.
От БДЖ увериха, че до края на годината няма да вдигат цените на билетите. От Нова година обаче железниците ще излязат с нова тарифна политика, като към момента не е ясно дали ще бъде по-висока. Близо 2000 души са съкратени в БДЖ за последната година, като оптимизацията на персонала продължава, уточниха от компанията. В момента в БДЖ работят малко над 13 000 души. От БДЖ се похвалиха, че в последните месеци се наблюдава лек ръст в товарните превози - с няколко процента, както и със 17 милиона лева ръст на приходите за първите осем месеца на годината спрямо същия период на миналата година.
Източник: Дарик |