ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
БХРА: Закъснява се фатално с действията в подкрепа на летния сезон | ||||||
| ||||||
Нито един от големите международни туроператори няма да доведе туристи у нас преди да се посочат ковид хотели, в които да бъдат карантинирани евентуално туристи с лека форма на Ковид-19 и техните придружители. Това е задължително изискване както на туроператорите, така и на здравните институции на тези държави, за да гарантират сигурността на своите граждани зад граница, посочи Миланов. И допълни, че е грешка дори да се обмисля местата за настаняване, в които се изолират хора да са такива с обособени помещения, а в останалата част на сградите да бъдат настанявани туристи. Това не е само недопустимо от медицинска гледна точка, но и ще доведе до зачеркване за чуждите пазари на цели курорти и дори на България като дестинация, предупреди зам.-председателят на БХРА. Посочването на ковид хотели, както и организирането на мобилни лаборатории за тестове е не само необходимо, а задължително, заяви Миланов Мнението му бе подкрепено и от зам.-здравния министър д-р Александър Златанов. Немислимо е в разгара на сезона да се обсъжда какво тепърва трябва да се направи, за да се привлекат туристи и какви мерки за се вземат за успешно провеждане на летния сезон. При това не в някой от морските курорти на място, а в един макар и прекрасен сам по себе си регион като Сливен, който обаче към момента не е актуален като туристически център, допълни Миланов. Ето, дори не знаем колко ще струват плажните услуги, което никога не се е случвало в края на юни. От поставените теми на Националния съвет по туризъм оставам с усещането, че днес е 5 януари, летният сезон все още е далече и ние обсъждаме как да протече той най-успешно. Но вече е краят на юни и не бива да се залъгваме – всички намерения са фатално закъснели, посочи Миланов. Задължително е мярката 60/40 да има и нов дизайн, посочи Миланов. Трябва да се вземе предвид спецификата на туристическия бизнес. В нашия сектор не може да се сравнява месец за месец, защото секторът си има специфики и различни начини на разплащане. През 2019 г. голяма част от приходите на хотелите (30 – 40% от общите приходи) са получени под формата на ранни записвания и аванси. Плащанията по тях са получени от хотелиерите в периода от януари до май (съгласно индивидуалните договори), обясни Миланов. Реално през месеците юни и юли на 2019 г., с който се сравнява спада, за да се получи помощта, сезонните хотели не са генерирали приходи, въпреки че са имали туристи. Защото доплащанията на резервациите по ранни записвания, както и плащанията по резервациите направени на по-късен етап, се извършваха от големите туроператори най-рано 60 дни след датата на напускане на гостите, тоест за месеците юни и юли – през септември и октомври, обясни зам.-председателят на БХРА. През настоящия сезон 2021 хотелиерите нямат приходи. Основните плащания към хотелите, доколкото ги има, през настоящия сезон ще бъдат през месеците юни, юли и август, докато през 2019 г. са били разпределени през цялата календарна година. Затова от БХРА предлагат да се промени критерия за оценка за допустимост на кандидатите по Мярка 60/40, като се приеме съпоставяне на първите 6 месеца на 2021 година (от януари до юни), спрямо аналогичния период за 2019 година, при минимум 20 % спад в бизнеса. Като краен вариант от БХРА предлагат и втора опция – при отпускане на средствата по мярката да се съпоставят тримесечието от април до юни на 2021 година спрямо същия период на 2019 година, при минимум 20 % спад в бизнеса. От БХРА настояват да се приоритизира помощта и да се насочи към онези браншове, които са най-засегнати от кризата като туризма и свързаните с него авиация и транспорт. Не може отново всички сектори в икономиата да са под един знаменател, въпреки че едни са по-пострадали, а други по-малко, обясняват от организацията. И настояват за тези сектори от бизнеса настояват отново да се предложат допълнителни средства, както бе въведената мярка 80/20. Дори и едно малко увеличение на помощта, например 70/30, би показало,че държавата наистина счита туризма за приоритет и за важен отрасъл за икономиката, който е сериозно пострадал от кризата, като отчита и факта, че секторът допринася за между 11 и 13 на сто от БВП. Миланов посочи и продължаващите проблеми с кредитиране на туристическия бизнес. За съжаление туризъм все още е мръсна дума. Над година от БХРА настояват за евтини кредити без обезпечение, които да осигурят ликвидни средства на затруднените в резултат на пандемията фирми. При проверка от страна на хотелиерите в банките обаче се оказва, че финансовите институции поддържат своята политика за нефинансиране на туризма, въпреки уверенията, че новите заеми ще са за всички сектори. Дори и тези банки, които евентуално са готови да отпуснат кредити на туристическия сектор биха го направили при лихвен процент от порядъка на 6-7 на сто, вместо очакваните от бизнеса 1,5-2%, за да се усети помощта на държавата. Най-важно в този рисков и очертаващ се провален сезон, който за много хора ще е втори нулев, е да бъде взето спешно решение за гратисен период на обслужване на главницата по кредитите за срок от 2 до 5 години. За банките туристическият отрасъл е рисков и не кредитират и персонала, работещ в туризма, като не му се предоставят каквито и да са потребителски кредити, поради което той се пренасочва към други икономически отрасли. Без качествен персонал не може да има качествен продукт. Затова от БХРА настояват да се осигури програма за сезонните работници, за да имат те интерес да останат заети в бранша. В момента тези хора работят по 2-3 месеца по време на активния сезон и нямат никаква сигурност и спешно трябва да се помисли за тях, категорични са от БХРА. За да се създаде един гръбнак от персонал, на който може да се разчита и по време на малка, и на сериозна затост. Ако искаме да имаме качествен продукт трябва да се погрижим сериозно за персонала, който в голямата си част е сезонен. И не можем да оставим един чиновник, па макар и зам.-социален министър, да игнорира Нужно е и да отпадне необходимостта от подписване на трудови договори с членове на семейството, които по принцип работят на други места и подпомагат с труда си семейния бизнес в извънработно време, като трудовите договори се заменят с декларации. От БХРА са предложили и механизъм за въвеждането на краткосрочни договори в туризма, което да позволява на бизнеса да наема служители за специални събития или определени по-натоварени периоди, както и за облекчаване на процедурите за наемане и начина на заплащане на учащи на възраст от 14 до 16 години. За съжаление от Министерство на туризма все още говорят в бъдеще време и на Националния съвет по туризъм не се отчетоха никакви предприети мерки или такива, които се изпълняват в момента, подчерта още Миланов. Обещава се да отпаднат PCR тестовете за децата до 12 години, да се отворят границите без здравни изисквания със съседни държави, да се намали цената на чадърите, да се подпомогнат екскурзоводи и хотелиери. Дори служебният министър на туризма заяви, че до края на мандата на служебното правителство ще заработи онлайн визов център, но не чуваме да се работи по това, подчертават от БХРА. Всички мерки, за които се говори, остават само в бъдеще време. Повече от месец мина, но не се предприемат реални действия, които да окажат влияние, само безплодни срещи и надежди и легловата база е празна, а за нас всяка минута е ценна, подчертават от БХРА. За съжаление, нещата вървят много бавно не само заради необходимостта от пари, а и заради липсата на организация и съгласуваност между отделните ведомства. |
Още по темата: | общо новини по темата: 348 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Зейн Малик сложи диамантена верижка в памет на Лиъм Пейн
22:57 / 26.11.2024
Това растение е изключително полезно за простатата
22:38 / 27.11.2024
Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
16:59 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: