
ЗАРЕЖДАНЕ...
Бизнесмен: Големите търговски вериги работят със заплахи и изнудвания, предпочитат небългарски доставчик при идентично качество и цена | ||||||
| ||||||
1. Търговските вериги налагат условия без да отчитат себестойността на продуктите, очаквайки ниски цени, което води до влошаване на качеството; 2. Неоснователно изискване за по-ниски цени. Търговските вериги искат производителите да подобрят цените (надолу) без основателни икономически аргументи, след което отказват увеличаване на цените от производителите; 3. Производителите са задължавани да предоставят значителни отстъпки и да участват в брошури, които не водят до увеличение на продажбите, но увеличават разходите; 4. Извъндоговорно влияние върху цената в собствен магазин! Принуждават да не продаваш дадения продукт по-евтино отколкото е при тях. Дори и в твой собствен онлайн магазин; 5. Такса регал - веригата те таксува за позициониране на стоката без право на отказ; 6. Несправедливи условия на доставка. Налагането на неудобни часове за доставка и несъобразяване с минимални поръчкови количества генерира допълнителни разходи за производителите; 7. Неподходящо съхранение на стоки. Търговските вериги не осигуряват необходимите условия за съхранение на стоките, което води до разваляне на продуктите и допълнителни разходи за сметка на доставчик; 8. Злоупотреба с палетизацията. Има случаи, в които стоките не се приемат поради несъответстващи палети, което налага допълнителни логистични разходи и връщане на негодни палети; 9. Принуждаване за използване на амбалаж на веригата ( за сметка на производителя) - такса щайга, пале и т.н.; 10. Такса отваряне на нов филиал; 11. Такса рожден ден; 12. Такса непоискана реклама в брошура; 13. Разговори на 4 очи, с байера, със заплахи и изнудване за приемане на условия на веригата; 14. Множество акции за сметка на доставчика; 15. Няколко различни договора с един доставчик; 16. Предпочитане на небългарски доставчик при идентично качество и цена 17. Веригите плащат на доставчици - мандри в рамките на 2 месеца, но те бавят плащането на мляко с повече от 6-12 месеца, а понякога и повече на животновъдите; 18. Спекула по пазарите - Наредба 18 освобождава продавачите от касов апарат, като иска само зелено картонче. Така се злоупотребява с произхода и обема на продукцията и данъчното проследяване. Прекупвачи формират надценка от +200%, а доста често се наблюдава на щанд на Земеделски производител да се предлагат банани, лимони и други цитрусови плодове. Илия Проданов е на 33 години и е юрист по образование. Завършил е Великотърновския университет. Преди това в гимназията натрупва знания за икономист-мениджър. Познанията му в юридическата сфера му помагат много в призванието, което си е избрал – земеделието. Той, брат му и баща им Янчо обработват 12 000 дка земя – в четири землища в общините Камено и Бургас. Бизнесът на семейството е зърнопроизводството. |
Още по темата: | общо новини по темата: 527 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/88 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg