ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Борислав Цаков: Българинът няма да купува електромобили, докато не станат изгодни | ||||||
| ||||||
"Европейците са прагмагични хора, а българите сме на първо място сред тях, защото това е икономически обусловено. Ние взимаме решенията за покупка на автомобил много прагматично и не разчитаме на еуфорията“, каза още Цаков. Ние винаги търсим икономическата логика, подчерта той. "Хората с повече материални възможности могат да си позволят електромобил – но представете си да живеете в 6 микрорайон в "Люлин“, какъв кабел от 6 етаж да спуснете, за да имате запазено на паркинга място, да не направи "услужлив съсед“ някоя "услуга“ на колата ви през нощта. Електроавтомобилът е по-удобен за хората, които живеят в къщи, които могат да си заредят колата в двора“, разясни Цаков. Електрическият автомобил е с 30% по-скъп от автомобилите на течни горива. На заряд на външна станция такъв автомобил няма да Ви бъде по-изгоден, отколкото ако карате на добър бензинов двигател, подчерта още експертът. Техническото подобряване на батериите ще помага за увеличаването на пазарния им дял, но преди това има външни фактори – разликата в цената от покупката и зареждането на електромобил е покрита от стимули, които общо взето я компенсират. България е една от 5-те държави в ЕС, които не предлагат никакви съществени стимули за закупуването на електрически автомобил, каза още Борислав Цаков. "Добрата новина е, че е много вероятно от началото на тази година да се въведат някакви подобни стимули – компенсиране на част от цената при закупуване на електромобил. Европа ни притиска в тази посока. Ако върнете стара кола с лоши емисионни характеристикики, ще можете да се възползвате от подобно стимулиране“, поясни още той. "Развитието на електромобилите и на хибридните автомобили продължава. Хибридите държат най-голям пазарен дял сред всички останали видове автомобили и не бива да бъдат подценявани. Тунинг хибридите обаче не фигурират в нашето законодателство – това са хибридите, които могат да се зареждат и от мрежата и при работата на двигателя си. Те са междинна стъпка между течните горива и електромобилите. Аз карам такъв автомобил – в града през делничните дни се движа само на ток. Ако през уикенда трябва да премина по-дълги разстояния, ползвам опцията течно гориво“, поясни още Цаков. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: