ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Черната статистика за жертви на пътищата достигна рекордни нива заради компрометиран асфалт | ||||||
| ||||||
По-голям в сравнение с миналата година е и броят на жертвите на пътя, показва черната статистика. За изминалата 2022 година България е на второ място в Европа по брой жертви на пътя. Статистиката най-вероятно ще се запази, като има вероятност за тази година дори да се изкачим на челното място в черната статистика, тъй като броят на загиналите расте. 20 души повече са загиналите при катастрофи от началото на годината в сравнение с изминалата 2022. Статистиката сочи още, че в светлата част от денонощието катастрофите са повече, но с по-малко загинали и ранени, а при 50% от катастрофите през нощта има жертви. "Преходът от светла към тъмна част е най-сублимният, в момента, в който организмът и очите трябва да се адаптират от светло към тъмно. В сумрака. Това е момент, в който се получават най-тежките ПТП, защото сякаш не сме подготвени да намалим скоростта, да спазваме дистанция, да спазваме ограниченията, да се оглеждаме, ако е непознат пътят, къде има пешеходни пътеки", заяви пред БНТ Диана Стоянова, професионален рали състезател. "Вземете състоянието на нашия автопарк, където ние сме автоморгата на Европа. Средната възраст на колите е 17-18 години, има не добро осветяване. Като сложим това, че няма маркировка в голяма част от пътищата, има много дупки и резултатите са налице", коментира Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи. Институтът по пътища и мостове към АПИ направи проверка на 165 километра пътища в страната, които са още в гаранция. Четири участъка са с установена неравност на пътя, при седем пътни отсечки има разминаване в дебелината на асфалта. Стотици обаче са километрите пътна мрежа в страната, които са осеяни с дупки, което заедно с намалената видимост и метеорологичните условия през есенно-зимния сезон увеличават риска от катастрофи. "Категорично инфраструктурата е една от водещите причини за катастрофите. Емблематични примери за това е катастрофата на Своге, където падна автобус и 20 души загинаха. Там е доказано, че износващият слой на асфалта беше с показатели, които не отговарят на изискванията, съответно се получава приплъзване", допълни Владимир Тодоров. "В повечето случаи винаги бързаме, искаме да стигнем по-рано. Когато не сме подготвени за дупки това е огромна предпоставка да скача автомобилът, да стане тежко ПТП. Винаги трябва да сме готови да намалим плавно скоростта. Да избягваме максимално дупките, но не да навлизаме в насрещното платно, а по-скоро да намалим нашата скорост и дори да предупредим останалите участници в движението по пътищата", каза още Диана Стоянова, професионален рали състезател. От началото на месец октомври на пътя са загинали над 30 души. Някои от тях са загубили живота си, защото са спазвали правилата за движение, но други смятат, че на тях няма да се случи или просто бързат. Затова специалистите са категорични, че основното, за да се намали броят на жертвите по пътищата е да се промени съзнанието на шофьорите, а след това идват глобите, наказанията и отнемането на автомобили. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: