ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Делян Добрев пак пита: Как е възможно Лукойл да е по-силен от държавата?! | ||||||
| ||||||
Публикуваме публикацията на Делян Добрев без редакторска намеса. "На 24.01.2023 влезе в сила Закон за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт. Вносители на този законопроект сме аз и колеги от групата на ГЕРБ - СДС, а основната му цел е да накара Лукойл да прави вноски във ФСЕС в размер на 70% от свръхпечалбата, която му гарантира дерогацията на Асен Василев. Събраните средства, според Закона, се връщат изцяло на потребителите под формата на държавна отстъпка за бензин/дизел/газ... Повече от 6 месеца след влизането на закона в сила, резултатите са следните: 1. Няма 1 стотинка внесена във фонда; 2. ПП дойдоха отново на власт и цената на бензина и дизела тръгна рязко нагоре; 3. Компенсации няма - дерат ни ежедневно по бензиностанциите; 4. Лукойл си "развяват байряка"; 5. Няколко поредни правителства мълчат като "партизани на разпит" защо Лукойл не спазва закона! Едно от определенията за държава гласи, че "Държавата е въплъщение на закона в обществото". Ако законите не се спазват, има ли държава? Как е възможно Лукойл да е по-силен от държавата?! Искам всеки български шофьор да знае с колко е ощетен от неработещия закон! Затова направих съвсем точни калкулации каква сума е трябвало да внесе Лукойл във Фонда за сигурност на енергийната система (ФСЕС) и ако законът се изпълняваше, каква компенсация щеше да получи всеки на литър за целия период до момента (благодаря на Николай Павлов за калкулациите и оформлението - прилагам неговата таблица към поста). От таблицата се вижда следното: 1. Руският петрол, доставян до момента в рафинерията представлява 89,55% от всичкия петрол; 2. Уралс е среднопретеглено с 23,19 USD по-евтин; 3. Усредненият валутен курс USD/BGN e 1,80381; 4. След прилагане на формулата в Закона се получава вноска в размер на 622 124 781,94 лева за периода; 5. Седем месечният период е 212 дни, тоест Лукойл е трябвало да внася средно по 2,9 млн лева на ден във ФСЕС. 6. При действаща мярка от 25 стотинки на ден, това струваше на бюджета средно 1 млн. лева на ден или 2,9 пъти по-малко! 7. Тоест, ако законът се изпълняваше и събраните средства се разпределяха за компенсации, то компенсациите щяха да са в размер на 73 стотинки на литър гориво! Горивата след отстъпката щяха да струват под 2 лева на литър! Всеки може сам да сметне колко литра е заредил в последните 6 месеца и колко пари не му е върнала държавата, защото някой не иска или не може, или му плащат, за да не приложи закона! Има ли компетентни органи? Ще се самосезират ли?", попита Добрев |
Още по темата: | общо новини по темата: 44 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обновен и модерен Lidl отвори врати в Благоевград
14:27 / 04.11.2024
Тита иска във "Вип брадър"
20:15 / 03.11.2024
Турска звезда посетил тайно Азис
15:52 / 04.11.2024
Меган Маркъл копира от най-добрите
16:54 / 04.11.2024
Експерт каза от какви търговски трикове да се пазим за Черния петък
09:45 / 03.11.2024
Ръст на тежките катастрофи в Кюстендилско
11:02 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: