ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Детски психолог: Индикатор за тревожност при детето е промяната в поведението му | ||||||
| ||||||
Доверието е условие детето да споделя с родителите. "Ако ние го чуваме, това означава, че се интересуваме от него. Необходимо е време, в което детето да се почувства сигурно, че може да сподели с нас“, подчерта психологът. Често срещана грешка на родителя е, че не изслушва детето и отговаря преди да даде време да го чуе, посочи Банова. Задаването на въпроси повече от веднъж е напълно неефективно, отбеляза тя. "След първия въпрос детето спира да отговаря и да чува изобщо. Много често възрастните са склонни да задават въпрос на детето, който предполага и включва конкретния отговор, и не получават разказа, който очакват. Нашият опит показва, че най-добре е детето да бъде оставено само да реши кога да споделя, без непрекъснато да се насочва с допълнителни въпроси“, посъветва психологът. Много важно за малките деца е да имат някакъв ритъм в ежедневието си, повторяемост и последователност на дейности, за да се ориентират във времето, подчерта Блага Банова. Детето трябва да има възможност да развива интересите си и да експериментира. "Има общи умения, които трябва да се развиват – да прояви любопитство, да изпробва различни неща. Всичко това изисква търпение и добро настроение, което е нещо, което в нашето забързано ежедневие е трудно“, допълни Блага Банова. Важно също така е детето да има моменти на свободно време, т.е. да няма непрекъснат контрол, задаване на въпроси и изисквания към него. "Много често при нас идват родители, които са свръхангажирали децата си с хиляди дейности – спорт, уроци, езици, което се смята за нещо много положително от гледна точка на развитието – очевидно в главата на родителя. За тези деца е много по-сложно да кажат нещо за себе си, много по-трудно намират думи, с които да говорят, да споделят“, обясни детският психолог. Индикатор за тревожност при детето е промяната в поведението му. "Ако детето играе и изведнъж спре да играе, ако обича да пее, да твори и е активно, а в един момент спре да прави тези неща, или обратното – ако детето е по-пасивно и затворено, а изведнъж става много активно и прави предизвикателни неща, това е индикация за възрастните. По-добре е в такива случаи да се потърси консултация със специалист, психолог, терапевт, отколкото да разпитваме детето, защото не е ясно какво може да се случва с него. Малкото дете няма думи, с които да обясни какво се случва“, поясни Блага Банова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Огнена стихия на "Струма": Автомобил пламна на магистралата
14:57 / 09.11.2024
Протест срещу безводието затваря пътя за Рилски манастир
08:20 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: