ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Димитър Урдев: Само с променена среда може да се помогне на децата със СОП | ||||||
| ||||||
"В различните институции, в които следваше да бъде той – дали детска градина, дали училище, сме се сблъсквали с много проблеми. От една страна отказ на институциите въобще да приемат деца с подобни потребности. От друга страна, след като влязохме в училище и там видяхме, че разликата между неговото развитие и това на връстниците му започва да се задълбочава все повече. Въпреки добрите намерения на променения Закон за предучилищно и училищно образование за създаване на възможности за интеграция на тези деца, реално всичко е едно пожелание на книга. Затова в годините съм се опитвал по някакъв начин да направя нещо не само за моето дете, а и за средата като цяло. Защото аз вярвам, че само чрез променената среда може да се помогне на деца със специални образователни способности, защото начинът, по който в момента е организиран целият процес, той не помага за целите, които са поставени – за тяхната социална интеграция, за това те да получат специфични знания и умения, които биха ги направили пълноценни граждани на нашето общество. Така че те да не бъдат едни потребители в нашето общество, а да бъдат пълноценни граждани и да допринасят за развитието на обществото“. Фондация "За утре“ се опитва да създаде различен подход за работа с децата, използваме приложния, поведенческия анализ, за да можем да създадем различна среда от гледна точка на мотивация за децата да бъдат включени в процеса, обясни Урдев. "Правим отделно от това адаптиране на учебния материал на база моментните интелектуални способности на всяко едно дете. В началото на всяка година правим оценка на потребностите на деца и на база на това правим един план за подкрепа. В екипа са поведенчески анализатор, поведенчески терапевт, социален работник, логопед, социолог, специален педагог. Така че се опитваме да създадем една различна среда, различен подход за подкрепата, от която тези деца имат нужда, за да можем да я окажем.“ Започнахме да работим с около 14 деца в училището, в което се опитахме да реализираме модела, допълни Урдев. "Но цялото училище започна да ни търси за помощ от гледна точка, включително на деца, които нямат СОП, но имат други скрити дефицити, които се отразяват в проблемно поведение, в начин на комуникация с техните връстници, проблеми с усвояване на учебния материал, начинът, по който те се включват в целия образователен процес. Защото много често това е причината за тези проблеми – едни скрити дефицити, които на пръв поглед човек, който няма необходимите компетентности и умения, няма да забележи“. Начинът, по който работим, подходът, който използваме, дава големи резултати за децата, които са част от тази програма, заяви Урдев. "Подобен модел, който не е нещо ново за САЩ, където може би повече от 20 г. Е наложен, за България, а и за Европа, е нещо непознато. Ние сме пионери, не просто в България, а и в цяла Европа“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Зейн Малик сложи диамантена верижка в памет на Лиъм Пейн
22:57 / 26.11.2024
Това растение е изключително полезно за простатата
22:38 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: