ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Директор на училище: Контролът и безопасността в училищните дворове е ключов казус | ||||||
| ||||||
По време на учебния процес училищните дворове трябва да бъдат затворени за достъп на външни хора. В извънучебно време възможностите са две. В столицата например от 2008 г. училищните дворове са затворени с цел да бъдат обезопасени. В повечето училища в страната обаче те остават отворени, обясни Стаматов. "Отговорността какво се случва в двора остава на училищното ръководство, освен ако няма централизирано видеонаблюдение, което да регламентира сигурността на достъпа. Според мен училищните дворове трябва да бъдат отворени само тогава, когато има гарантирана сигурност и видеонаблюдение и реален охранителен режим", заяви директорът на 119-о СУ. Като изключително сериозен проблем в системата на училищното образование Диян Стаматов посочи сериозния дефицит на преподаватели по физика и математика. С всяка изминала година този казус ще продължава да се задълбочава заради дисбаланса в приема във висшите учебни заведения, предупреди той. "Само един единствен човек е влязъл да се обучава с Методика на обучението по физика през миналата учебна година, което е сериозен проблем. Почти минимален е броят на хората, които учат за учители по математика. При разрешаването на този проблем ключов фактор е централизираното ръководство на МОН", посочи председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета на България. За да се разреши този казус, според него трябва да се предприемат нестандартни подходи за привличане на подобни кадри, включително и чрез пренасочване от други сектори на държавните системи за учители по математика и физика. "Стимулите, които могат да бъдат притегателни, са различни социални придобивки, различни безплатни формати за тяхното обучение, подпомагане, докато учат, възможности за преквалификация. Въпрос на съвсем кратко време – две-три години, е да имаме тотална липса на учители по физика и математика за цялата страна, а тогава без съмнение ще бъде фатално късно", предупреди Диян Стаматов. Заплащането в образователната система не е конкурентно. Стартовата учителска заплата е еднаква, без значение дали става въпрос за дефицитни специалности, отбеляза той. "Всяко училище трябва да разреши този казус, за да има гарантиран учителски състав, както и качествени преподаватели по отделните предмети, което от година на година води към необходимостта за диференцирано заплащане в зависимост от търсенето и предлагането в момента", обясни Стаматов. Сериозен проблем според него е и претовареното със съдържателна и фактологична част учебно съдържание. "Бих казал, че 2/3 от него е изцяло излишна. За да се разреши този натрупан в годините проблем, учебните програми много експресно трябва да се коригират и едновременно с това, учебниците да намерят съвременно, адекватно информационно съдържание в себе си“, заяви Диян Стаматов. Националното външно оценяване след 7. клас според него е най-важният изпит в системата на образованието изобщо. То е вход за различни профилирани и професионални езикови гимназии. "Поради тази причина това е механизмът за най-силното оценяване. Другите национални външни оценявания на този етап имат само административен формат и до голяма степен статистика как вървят отделни класове. Тъкмо при тези национални външни оценявания следващата важна стъпка е оценката на учебните планове и програми. Тези анализи трябва да бъдат правени през определен период от време, за да няма усещане за безсмисленост при тяхното провеждане", коментира председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета на България. Паралелните частни уроци по думите му са своеобразен български феномен. Частното образование в България като сектор продължава да е минимален процент – около 1-2% от всички училища в страната са частни. Успоредно с това обаче огромна част от родителите предоставят на учениците и децата си възможност и за частни уроци. "Не знам дали това е недоверие към общественото образование, или някаква подсигуреност, за да гарантират уж по-успешното влизане в друго средно училище. Ако един ученик учи старателно, има необходимата подкрепа и в дома си и постоянна обратна връзка с това какво се случва в училище, няма никаква потребност от частни уроци. Ако обаче нещо се пречупи в годините на 5., 6. и 7. клас и има съществени пропуски в знанията и подготовката, те трябва да бъдат наваксани по различни начини", заяви Стаматов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 283 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/48 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Нелепа смърт на АМ "Струма" край Бобошево
13:02 / 22.12.2024
Най-старият зимен курорт на Балканите откри сезона
08:41 / 22.12.2024
Времето в Благоевград се обръща
08:40 / 22.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: