Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
До края на 2017г. - по-скъпа "Гражданска отговорност" за нарушителите
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 09:47 / 11.05.2017Коментари (5)488
©
България е на първо място по смърт на пътя в Европейския съюз. Защо у нас жертвите при катастрофи са повече, отколкото в другите страни членки? И изоставаме ли в системите за превенция на ПТП?

Една от доказаните системи в ЕС е "бонус-малус". При нея цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" се определя от размера на щетите и това колко нарушения прави един водач - колкото повече нарушения на пътя - толкова по-скъпа полица. Целта е до края на годината системата да заработи и у нас като се обединят данните на КАТ, Гаранционния фонд и застрахователите и по този начин ще се определи рисковия профил на всеки един шофьор.

Да погледнем към черната статистика. По пътищата на Европейския съюз миналата година са загубили живота си 25 500 души. Според данните на ЕК - по брой загинали на един милион души за 2016 г. България е с най-много жертви - 99 загинали на 1 милион население. За сравнение - в Румъния са отчетени 97 жертви на милион население, а в Швеция - 3 пъти по-малко - 27.

Идеята е системата "бонус-малус" да дисциплинира шофьорите с изключително високи премии. Застрахователи изчисляват, че при средна цена от 170-200 лева - завишението може да е от 20 до 500% - т.е. 1000 лева.

Тръгваме по пътищата на Европа - Париж, Франция. Близо 50 години тук - всяко нарушение зад волана тласка цената на "Гражданската отговорност" нагоре. А добрите шофьори получават бонус.

У нас цената на застраховката основно зависи от кубатурата на двигателя, в кой град е регистриран автомобилът, както и от възрастта и опита зад волана на шофьора.

За Даниел тази система не е справедлива, тъй като е принуден да плаща толкова, колкото и рисковите шофьори на пътя.

Опасните шофьори струват и по-скъпо за застрахователите, тъй като за тях всяка нова щета е нов разход. От няколко години всяка компания сама определя колко по-скъпа да е полицата за рисковите водачи. Но неуспешно. Защото всеки път, когато някой предизвика инцидент на пътя, започват измамите.

За да се сложи край на измамите - до края на годината и у нас трябва да заработи единната система "бонус малус".

За да няма разминавания - данните на застрахователите, КАТ и Гаранционния фонд ще бъдат свързани. В обща система, която ще мери риска на шофьорите. От данните, които идват за нарушения и актове, застрахователите ще определят цената за всеки шофьор поотделно.

Така според броя на нарушенията джигитите на пътя могат да плащат с пъти по-скъпо от добрите шофьори.

Крайната цел е по-скъпата "Гражданска отговорност" да дисциплинира нарушителите. И така инцидентите да намалеят.

След въвеждането на системата - щетите във Франция са намалели с 20%. Въпреки че е всеки ден на пътя -като таксиметров шофьор - Антоан Мартен обаче не вижда промяна.

Във Франция има интересно правило - жените плащат по-ниски застраховки от мъжете, тъй като се приема, че дамите са по-внимателни на пътя.

У нас застраховката е по-скъпа в крайдунавските райони.

А за това, че нашите шофьори все повече карат по европейските пътища - застрахователите искат и европейски цени на полицата.

Въпреки заканите на застрахователите цената на полицата рядко тръгва нагоре, тъй като битката за всеки клиент между компаниите в бранша става все по-ожесточена.

Бъдете внимателни на пътя, защото "Гражданската отговорност" може да ни струва и 1000 лева.

Източник: Нова тв






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.05.2017 г.
+3
 
 
които правят катастрофи нямат гражданска. затова гаранционния фонд свършва. затвор за управление без гражданска.
+4
 
 
Най-честно е застраховката да е на водача (както в други страни в ЕС), като според броя ПТП-та, които е причинил + издадените актове и фишове от КАТ ще се образува цената. Така адекватно ще се отсеят способните от неспособните и застраховката ще се завиши само за вторите. Разбира се, това при положение, че търсим решение, а не гледат само как да ни вземат повече пари за ГО.
Накъдето и да отива тълпата – бягайте в обратната посока. Тя винаги греши.
на 11.05.2017 г.
0
 
 
Тази система отдавна трябваше да се въведе. И застраховането да не е според автомобила, а според водача и автомобила. Т.е. ако караш Микра и Ферари, да не правиш застраховка и на двата автомобила, а само на водача с презумцията, че кара мощно и бързо Ферари. Имам 2 автомобила, къде е справедливостта да се застраховат и двата, при положение, че само аз ги карам? Само каското трябва да е според автомобила.
0
 
 
Искате европейска цена на застраховката? Никакъв проблем, но първо ще трябва да караме по европейски пътища и да получаваме европейски заплати ;)
Нито крачка назад! Зад нас е България.
на 11.05.2017 г.
0
 
 
Идеята е добра. Практиката покава,че българинът схваща чак като му бръкнат в джоба.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
20 години от атентата в Кербала
Избори в Германия
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: