ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Доклад изнесе интересни данни за катастрофата с кола на НСО край Аксаково, в която бе и Кирил Петков | ||||||
| ||||||
Важно е да се отбележи, че настоящия доклад не представлява автотехническа експертиза. Заключение на ЕЦТП: Изводите, изведени от експертите на сдружението, са резултат от изследването на различни фактори, сред които поведението на двамата водачи, състоянието на пътната инфраструктура, метеорологични условия в момента на катастрофата и други. Липсата на видимост, съчетана с превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната са довели до настъпването на трагичния инцидент на 16.05.2024 г. на входа на град Аксаково. Този пътен инцидент е бил предотвратим и в голяма степен се дължи на човешка грешка. Лоша преценка на водача на VW “Touareg", идващ по основното направление на път II-29, който е допуснал при ограничена видимост скорост над допустимата са вероятно основната причина за настъпването на инцидента. Водачът на Аудито излизащ от ул. "Добруджа“, вероятно вече е бил навлязъл в кръстовището, без да има възможност да види идващия с висока скорост на VW “Touareg", когато е бил фатално връхлетян. Независимо от това, че се е намирал на път без предимство по всяка вероятност при навлизането си той не е виждал, че към него със скорост значително над максимално разрешената го приближава друг автомобил. Липсата на адекватна поддръжка от страна на стопанина на пътя и донякъде липсата на ограничение на скоростта, неправилната оценка на ситуацията поради липса на видимост от страна на водача на идващ от улица "Добруджа“, допускането на превишаване на скоростта от страна на водача на VW “Touareg" са съчетанието от фатални причини, които са довели до настъпването на този нещастен инцидент. На базата на направените изводи от страна на нашите експерти, считаме, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни. Не бива вината да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Вероятно той ще бъде удобният виновен, но това няма да предотврати бъдещи подобни инциденти. Превишаването на скоростта от страна на НСО без за това да има обективна причина, представлява нарушаване на закона за движението по пътищата. Използването на специалния режим на движение извън правилата установени в Закона показва тоталното незачитане на правото и правилата в Република България. Цената за поредицата от грешки и най-вече цената за бързането на автомобила на НСО е един човешки живот. Сдружение с нестопанска цел в обществена полза "Европейски център за транспортни политики“ е независима неправителствена организация, която от свое име и за своя сметка, или по нечие възлагане, осъществява независими проверки и инспекции по проблеми свързани с транспорта, пътната безопасност, транспортните политики и състоянието на транспортната инфраструктура. В Сдружението членуват предимно експерти, което обуславя и експертния характер на организацията. Експерти, изготвили доклада: 1. Диана Русинова 2. Инж. Димитър Кирилов 3. Ивайло Желязков 4. Инж. Ангел Попов |
Още по темата: | общо новини по темата: 30 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 08.06.2024 г.
0
Aнонимен
на 08.06.2024 г.
0
Aнонимен
на 08.06.2024 г.
0
Aнонимен
на 08.06.2024 г.
0
на 07.06.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета