ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
ЕЦТП назова шокираща сума за ремонтирания участък на АМ "Тракия" | ||||||
| ||||||
Общо 2 милиона лева, т.е. 50 000 лева на километър, струва пътната маркировка по новоремонтирания 40-километров участък на АМ "Тракия", за част от която стана ясно, че не отговаря на стандартите. Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) нееднократно извърши изследвания, включително в присъствието на представители на АПИ и Института по пътища и мостове, за качеството на маркировката и доказа, че на места тя не покрива стандартите, приети в Република България и в ЕС. На пресконференция министър Виолета Комитова обяви, че единственият проблем, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството открива по отношение на извършените строително-ремонтни дейности, е липсата на достатъчно пари в бюджета. Това изявление обаче буди недоумение и може да се приеме за неистина, защото според данни, поискани и получени от ЕЦТП по ЗДОД, става ясно, че са използвани и други некачествени материали, освен за маркировката. Всъщност ние от ЕЦТП нееднократно призовавахме министър Комитова на среща, включително на терен, за да покажем данни за качеството, но и за това, че цената на положената маркировка е завишена с 30%, но такава се отказва и до днес. Сред идентифицираните други недостатъци на въпросния участък са неотговарящи на стандартите и некачествени елементи, част от обезопасителните системи за пътища. Например терминалите, част от еластичните огради, които струват над 11 хил. лв. без ДДС, са с поставени на тях елементи, които не покриват националните изисквания. Любопитно е също, че във времето могат да се открият факти и публикации, показващи връзка между членове на т.нар. независим контрол, осъществяван от АПИ и МРРБ, с фирми, изпълнители на ремонта на АМ "Тракия". Интересно е дали министър Комитова е знаела за това, както и дали това би могло да има отнощшение към отказа й да се запознае с алтернативни и независими изследвания. И още - от какво произлиза противоречието, че преди два месеца МРРБ твърдеше, че ремонтът е некачествен, а сега го приема за качествен? Напомняме, че пътната безопасност касае абсолютно всички, без значение дали са политици или не, но отговорността за действия и бездействия при изразходването на публични средства е на политиците. |
Още по темата: | общо новини по темата: 108 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 14.08.2021 г.
0
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 14.08.2021 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета