ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Експерт: Скоростта в кварталите трябва да бъде 30 км/ч | ||||||
| ||||||
ББА ПБ организира в Пловдив Деветата национална конференция, посветена на превенцията срещу войната по пътищата. Темата на тазгодишното издание е "Визия 0 жертви от пътнотранспортни произшествия“. "Последните 10-15 години политиците взеха трайно думата от научната общност, от експертите, в посока пътна безопасност, в посока инфраструктура. Може би постигат някакви краткотрайни политически цели, но като цяло обществото и всички ние губим от това. Крайно време е думата да имат експертите, научната общност“ – смята той. На въпрос одобрява ли, решението да се отнемат автомобилите на пияни и дрогирани водачи, Иванов отговори: "Изненадан съм колко много хора спорят по темата добре ли е, или не е добре и се страхуват от това да им бъде отнет автомобилът, вместо да се страхуват от това, че в един миг могат да се превърнат в убийци, наливайки в себе си някакви субстанции“. Приветства идеята за въвеждане на ограничение на скоростта на движение до 30 км/час. По-ниската скорост ще важи за жилищните райони, а по градските булеварди ще бъде 80, 70, 50 км/ч. "Като влезеш в малкото кварталче, там, където има хора, има детски площадки, деца със скейтбордове и велосипеди, майки с колички и т.н. наистина трябва да бъде 30, защото това са нашите деца. Няколкото минутки, които ще загубиш в квартала, не трябва да са фатални за никого от нас“ – обясни Иванов. Пътната мрежа в Пловдив е недостатъчна и не съответства на броя жители и посетители, коментира експертът, който е пловдивчанин. Изброява като проблеми недовършеният и тесен Околовръстен път, всичките входни артерии, липсата на градска железница. Смята, че Пловдив има нужда от кмет визионер, който с помощта на експерти, архитекти, градоустройственици да направят така, че да можем да живеем нормално. Въвеждането на зони за достъп, по подобие на Лондон, е въпрос на градоустройствено решение, изследване на транспортните потоци, броя автомобили, броя живущи и т.н. Принципът винаги е такъв: центърът е най-скъп за паркиране, трябва да има доста пешеходни зони и свободни места, ако искаме да имаме туризъм и да привличаме все повече гости в нашия град, каза Иванов. Конференция по традиция завършва със заключителен доклад, който се базира на изводите на експертите, препоръки и предложения за готови решения. По този начин ББА ПБ се опитва да бъде полезна на всички държавни и общински администрации. Цялото интервю гледайте в прикаченото видео! |
Още по темата: | общо новини по темата: 71 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 21.09.2023 г.
0
на 21.09.2023 г.
0
на 21.09.2023 г.
+3
на 21.09.2023 г.
+1
на 21.09.2023 г.
+4
на 21.09.2023 г.
+5
на 21.09.2023 г.
+6
на 21.09.2023 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета