Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ескперт: Наредбата за управлението на качеството в образователните институции все още не е постигнала достатъчно добър обхват
Автор: Харитина Агопян 12:16 / 17.01.2024Коментари (0)447
©
Наредбата за управлението на качеството в образователните институции е предвидена като част от ключовите стандарти в образованието, но все още не е постигнала достатъчно добър обхват и поради това не е въведена. Това каза в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“ образователният експерт Мариана Банчева.

"Сблъскваме се с опитите и ограниченията на това да дефинираме качеството като цялостен, удовлетворяващ всички равнища процес. Това е трудно, защото идеята за управлението на качеството тръгва от бизнеса, и през годините тя претърпява много модификации докато се стигне с концепция за качеството, която е свързана със саморазвитие, подобряване на процесите и продукти, които са вътрешни за една организация,“ обясни още тя.

Целите на качественото образование е повишаване на качеството на предоставеното образование в детските градини и училищата, подобряване на индивидуалния напредък на всяко дете или ученик и и подобряване на организационното развитие на детските градини и училищата, разказа още експертът, като разясни още, че същественият аспект тук е повишаване на удовлетвореността на участниците в образователния процес, както и съответствието с целите на образованието на национално равнище. "Тук винаги е големият проблем е с различните примери, които могат да бъдат дадени. Разбирането на качеството означава всъщност ние да дадем право на различните институции, които работят на различни ниво, да си определят своите цели. Защото най-общо концепцията за качество означава дали това, което се е случва на дадено място, дали процесите са свързани с удовлетворяване на нашите очаквания,“ уточни Мариана Банчева.

По думите й е много важно да се дефинира какво е качество на различните равнища, като качество на образованието на държавните политики трябва да изисква една дефиниция, качество на образованието по отношение на предоставянето услуга от детската градини и училищата ще има друга. "Това е нещото, което се опитват през последните години експерти и държавни политики да решат.“ Като пример експертът даде политиката на  инспектирането в образованието, защото то се фокусира върху самооценяване, което е вътрешен процес на управление на качеството за всяко образователна институция, и външното инспектиране, което задължително обаче включва и резултатите от самооценяването. 

"Образователните или академичните постижения на децата, които се измерват националното външно оценяване, трябва да бъдат само един от елементите на качество, те не могат да бъдат тоталния фактор за качеството на образованието,“ категорична бе образователният експерт Мариана Банчева.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
България и Войната в Украйна
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: