ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Гергана Кабаиванова, "Пендара": Трябва да придобием самочувствие, че имаме уникална и богата българска кухня | ||||||
| ||||||
Тя разказа, че идеята за проекта се ражда след появата на децата й и в стремежа те да се хранят по-здравословно. "Първите ми дейности бяха свързани с това с група граждани да инициираме първите фермерски пазари в големите градове на страната. След като те се установиха като устойчиви бизнес модели в страната, аз се насочих повече към това да помагам на местните селски общности и на отделни физически лица да развиват бизнеса с местни храни. Това със селския туризъм се появи покрай КОВИД, когато светна червената лампичка, че това е една възможност за диверсификация на бизнеса на местните производители на храни и възможност те да правят тези местни пазари в село, в дома си и градските хора да идват на пазар при тях“, обясни Гергана Кабаиванова. Тя отбеляза, че през последните няколко години след КОВИД пандемията се наблюдава засилен интерес и завръщане на хората към селата, интерес към селския туризъм и градинарството. "Пендара“ насочва вниманието към местните храни като форма на преживявания, не толкова като форма за хранене. "За щастие, все по-голям интерес има и към традиционните рецепти, приготвяни в домакинствата. Реално това, което се опитваме в момента да направим, е да скъсим връзката между потребителя и производителя, опитвайки автентичния местен вкус там, където е създаден“, подчерта създателят на проекта. Селският туризъм в България е доста слабо развит, няма и реклама, която да представя страната ни като такава дестинация. Повечето къщи за гости рядко предлагат храна, още по-рядко традиционна, автентична. "Друг е въпросът, че законодателството в тази област е много изостанало, много слабо развито и не дава добри възможности на бизнеса, независимо дали е малък или голям, да предлага такива автентични селски храни“, посочи тя. Именно това е и целта на Академия "Пендара“ – да предаде ноухау към предприемачи, които искат да се занимават със селски туризъм, обясни Кабаиванова. "Свързваме ги с ментори, които могат да предадат своя опит от българската среда, но също така правим и посещения в чужбина. Самите фермери са скептични за потенциала на пазара, именно защото България не е позиционирана като такъв бранд, но интересът към тази концепция нараства все повече“, поясни тя. "Нашата организация прави проучвания, пътувайки из селата, и наистина достигаме до много интересни рецепти, много богати вкусове. И ние самите се изненадваме. Трябва да придобием самочувствие, че имаме една наистина уникална и богата българска кухня и е време да я възстановим и възпроизведем, но повече под формата на преживявания, не толкова на рецепти, които да заемат своето място в ресторантите“, заяви Гергана Кабаиванова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: