Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Голяма част от българите не вярват на "умните" устройства
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 13:15 / 21.09.2021Коментари (3)336
©
Близо половината - 43%, от българите използват уреди със смарт функции (телефон, телевизор, домакински електроуред), докато други 37% отбелязват, че не ги употребяват.

Терминът "смарт функции" остава непознат за 17% от хората. Данните, представени днес, са от национално представително проучване на агенция "Тренд", проведено през юли сред 1007 пълнолетни респонденти по метода пряко интервю "лице в лице".

Според Димитър Ганев от агенцията високият процент на заявили, че не използват умни уреди, се дължи най-вече на факта, че не се отчитат смартфоните като такива със смарт функции, а за част от хората това са само мобилни телефони. Възможността за следене на консумация на електроенергия при домакинските уреди е най-важната смарт функция, смятат анкетираните. На второ място се нарежда дистанционното включване и изключване на уреда, а на трето място - контролиране на важни функции на уреда с мобилно приложение на телефон или таблет.

Проучването определя и най-важните изисквания на потребителите при избора на електроуред. За най-голяма част от тях (74%) това са цената и дългият гаранционен срок, след това е разходът на електроенергия (64%). Само 10% от хората са посочили смарт функциите на уредите като определящи при покупка. Според Ганев интересът към умните уреди расте и тази тенденция се потвърждава от данните на марката за първите 9 месеца на тази година.

Те сочат, че в Европа близо 4 пъти са се увеличили продажбите на умни електроуреди от тази марка, а в България този ръст е 8 пъти спрямо същия период на 2020 г. Също така се увеличава и делът на продадените умни уреди на марката спрямо всички останали домакински електроуреди с този бранд. В Европа делът е близо 12%, а в България - 10 на сто.

"Смарт функциите са от изключително значение за по-младите българи и затова откриваме пряка връзка между възрастта и значението им", уточнява Димитър Ганев.

Близо 27 на сто от запитаните потвърждават, че биха платили по-висока цена за умни уреди, докато 57 на сто не биха го направили, а 16 на сто не могат да преценят. Според данните от проучването близо 58 на сто от изразилите готовност да вложат повече средства в умни уреди са готови да заплатят с 10% по-висока цена за такава покупка, а 30 на сто посочват, че могат да си позволят до 20% по-скъпа цена.

Специализираните вериги за техника са най-предпочитаното място за покупка на домакински електроуреди като печка, хладилник или пералня, сочи проучването. От там пазаруват близо 59% от българите, а 12% от анкетираните споделят, че избират най-близкия магазин за такава техника. Само 6% от хората си купуват големи домакински уреди онлайн. По-голямата част от тях (57%) уточняват, че го правят, защото е по-удобно, по-бързо (31%) или се притесняват от заразяване с COVID-19 (5%). Проучването обхваща и нагласите на потребителите към онлайн пазаруването като цяло.

12% от хората заявяват, че пазаруват винаги по интернет, когато имат възможност. Други 22% го правят само понякога, а 56% никога не са го правили. Димитър Ганев уточнява, че покупката чрез интернет има пряка връзка с възрастта, което се потвърждава и от данните. Под една пета от най-младите (18 - 29 г.) не пазаруват онлайн, докато сред най-възрастните това са 96%.

"Регистрираме и зависимост между онлайн пазаруването и образованието - тези с по-висок образователен статус в по-голяма степен пазаруват онлайн. Отчита се и пряка връзка с материалния статус - тези с по-високи доходи са по-склонни да пазаруват по интернет", посочва Ганев.

Пандемията е увеличила дела на пазаруващите онлайн, показва и това проучване. Сред пазаруващите онлайн винаги или понякога близо половината (45%) декларират, че в последната година пазаруват по-често по интернет. Това в най-голяма степен се отнася за най-младите възрастови групи и в доста по-малка степен за най-възрастните, сочат данните от проучването.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
То от тия 43%, които били ползвали смарт уреди, повече от половината си ползват смартфоните за "Ало, Пешо..." и около половината да леят "мъдрости" из фейса. Безброй са случаите, когато съм се опитвал да упътя някой да му кажа да си потърси в "мапса" въпросния магазин, институция, адрес... Гледат ме като телета: "Ама обясни ми го ся, до кое викаш, че се намираше, коя пресечка?" Един от примерите просто. Все още календарчета се носят в портфейли да видим другия месец 13-ти к'ъв ден се падаше и какво ли още не...
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Акция на ДАНС и КПКОНПИ, обискираха дома и офиса на шефа на Митниците
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: