© Blagoevgrad24.bg | | Забрана за движение на тирове в лявата бърза лента обмислят от Пътна полиция. Това се налага заради големия брой катастрофи с камиони и необходимостта от облекчаване на движението. Статистиката на КАТ сочи, че във всеки десети инцидент е участвал товарен автомобил. "Ние не казваме, че тираджиите са виновни при всичките случаи, но доста често сме свидетели как камиони се изпреварват по магистралата, а това в повечето страни от Европейския съюз е недопустимо, защото затруднява останалите участници в движението", обясниха специалисти от Пътна полиция.
Според тях подобни забрани от години действат в страни като Франция и Германия. Там шофирането на тежкотоварни камиони в средната и бързата лента е забранено.
Посочени са само определени участъци от платното, в които са позволени изпреварванията, уточниха от КАТ. Засега не е ясно дали, ако предложението бъде прието, ще важи през цялата година или само през отпускарските месеци.
В момента движението на камиони през лятото в интервалите от 15 часа до 20 в петък и неделя е забранено по магистралите и първокласните пътища. Ограничението е от 3 август и важи до края на месеца.
"Искам да отбележа, че спирането на товарните автомобили е продиктувано от гледна точка на улесняване на пътникопотока към морето. Заповедта е издадена от агенция "Пътна инфраструктура", тъй като тя стопанисва пътя", обясниха от КАТ, като посочиха, че най-натоварена е отсечката от Стара Загора до Бургас.
За спазването на ограниченията следят патрули на входовете и изходите към магистралите. Служители от Първи сектор на "Пътна полиция" пък често са изпращани командировки, за да следят собствените си колеги дали си вършат съвестно работата. "Трябва да сме сигурни, че през този период не пътуват тирове, защото тогава интензивността на движението е изключително висока, а при катастрофа с голям камион пътниците в колите рядко оцеляват", коментираха от КАТ. За пример дадоха катастрофа от миналата седмица, при която водачът на товарния автомобил е шофирал с отнета книжка и алкохол в кръвта. Като по чудо при инцидента тогава не е имало жертви.
"Лошото е, че у нас все още няма подходящи паркинги за тировете. На Запад хората имат по 200-300 места за тежкотоварни автомобили край магистралите, които пък са с по 3 ленти само в едната посока", коментираха експерти по пътна безопасност. Опитни катаджии неофициално признават, че най-опасни за движението са турските тираджии, които в цяла Европа спазват правилата за движение, но стъпят ли по българските пътища си позволяват да пият и карат с превишена скорост.
Източник: Монитор |