![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Имаме право да се откажем от вече закупена стока от физически магазин, но при едно условие | ||||||
| ||||||
"Не съществува законова разпоредба, която да вменява задължение на търговците с физически обекти да дават възможност на клиентите си да се откажат от покупката и да получат обратно парите си за нея, освен ако стоката няма някакъв дефект. Когато обаче даден физически магазин се е ангажирал да приема обратно продадените от него стоки в определен срок и при конкретни условия, макар законът да не го задължава, той е длъжен да спази това обещание. В противен случай ще е налице нелоялна търговска практика поради предоставяне на невярна информация, която дори може да се е оказала ключова при вземането на решение на потребителя да купи точно от този търговец. За подобно нарушение законът предвижда санкция до 50 000 лв., забрана на практиката в бъдеще, а потребителят получава правото да развали договора, сключен в условията на прилагането на тази нечестна практика“, посочва експертът. Предвид все по-разпространяващата се сред физическите обекти добра практика за връщане на покупките, от "Ние, потребителите“ съветват хората винаги да се запознават с условията за продажба на търговеца, включително евентуалната възможност за отказ от покупка и с правилата за упражняване на това право – ред, срокове, документи и т.н. Тъй като физическите обекти не са задължени по закон да приемат обратно вече продадени стоки, при предоставянето на такава възможност те имат право да въведат свои правила за това и ние като потребители трябва да ги следваме. За да защитите правата си, трябва да разполагате с доказателства, че физическият магазин е поел ангажимент да приема обратно закупени стоки. Това обикновено е посочено на информационни табели в търговската зала, на гърба на касовата бележка, в реклами и маркетингови материали на търговеца и др. Пазете и платежния документ, за да можете да докажете, че сте направили покупката от този търговец. Потребителите обаче имат законово регламентирано право да върнат дадена стока, когато се установи дефект и търговецът не е в състояние да го отстрани с безплатен ремонт или не предложи замяна с нова в рамките на един месец след предявяване на рекламация. При нарушени права първата стъпка е да се обърнете към търговеца и да предявите своята претенция с писмена жалба, в зависимост от възникналата ситуация. Ако той предварително е поел ангажимент да прибере закупена стока при искане от клиента без посочване на обективна причина, а след това откаже, жалбата трябва да съдържа искане за разваляне на сделката на основание официалното обещание на търговеца за предоставянето на това право – той да приеме обратно стоката и да възстанови на клиента си заплатените за нея средства. В случай че искането на потребителя за връщането на стоката се основава на дефект и търговецът трябва да реши рекламацията по този начин, то в жалбата се посочва, че след неуспешни ремонти продуктът отново дава дефекти и следва договорът за продажба да бъде разтрогнат. За целта ще трябва да приложите/цитирате протоколи за неуспешни ремонти, затова винаги изисквайте вписване на жалбите Ви в регистъра за предявените рекламации и протоколи от евентуални ремонти. При неуспешни преговори с търговеца потребителят може да потърси съдействието на контролните органи и на компетентния съд, информират още от "Ние, потребителите“. |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg