ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Иво Делин: Нямаме град с изградена велосипедна мрежа | ||||||
| ||||||
От януари 2018 г. в сила е обновената Наредба 2, касаеща дизайна на пътищата и велосипедните алеи. "Може да се каже, че в момента България има най-новата и актуална нормативна уредба, с която да работи, когато проектира нови пътища или реконструира сегашните. Въпросът е обаче и самите общини да започнат да прилагат този документ при проектирането на бъдещите велосипедни алеи“, коментира Иво Делин. Повечето съществуващи велосипедни алеи са изградени по старата наредба. Реално те не се велоалеи, а велоленти, отбеляза той. "В повечето случаи те са около метър широки, без ограждения, което по никакъв начин не насърчава един млад велосипедист. По новата наредба велосипедните ленти трябва да са с ширина минимум 1,5 метра, а велоалеите – минимум 2 метра, със сепаратори, така, че автомобилите да са далече“, обясни Иво Делин. Дизайнът на велосипедната инфраструктура трябва да бъде интегриран в останалата пътна инфраструктура, без да се създават конфликтни ситуации, подчерта той. Според него най-добрата велосипедна инфраструктура има град Пловдив. Иво Делин обясни, че изградената инфраструктура и застрояването не са пречка пред изграждането на нови велоалеи, като даде пример с Париж. В последните 10 години френската столица показва, че при желание дори в презастроени градове може да се намери място за изграждане на нови велосипедни алеи. "Париж има 15-годишна програма, чрез която иска да направи 100% от булевардите си с безопасни велоалеи. Там масово се махат ленти и се отдават за велосипедистите. Това се случва с нужния дизайн за безопасност и комфорт. За последните 10 години вече има ръст от 1000% на велосипедистите. Те целят да ограничат трафика. Целият център на Париж има ограничение за движение на автомобили със скорост до 30 км/час, като целта е да се намалят жертвите на пътищата и емисиите“, обясни той. Няколко са основните правила, които трябва да спазва всеки велосипедист на пътя. Първото е предвидимост, посочи председателят на УС на "Велоеволюция“. "Без резки маневри, да знаят закона, да се опитват да го спазват и да са много бдителни. Второто много важно нещо е да са видими. На тъмно, с тъмни дрехи и без светлини не е ОК. Трябва да се опитват да карат със скоростта на трафика – колкото по-близка е скоростта с тази на автомобилите, токова повече се минимизира шансът да стане непредвидена ситуация“, обясни Иво Делин. "Велоеволюция“ работи по проекти, свързани с контрол на изпълнението на новите велосипедни трасета. "Правим един вид одит, дали нещата са по наредба, защото за нея се борихме много години и искаме и очакваме тя да се спазва“, допълни той. Калина СВЕЖИН |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: