ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: До една година проблемът с двойните стандарти при храните трябва да бъде решен на общоевропейско ниво | ||||||
| ||||||
В студиото на "Тази неделя“ той обясни, че след това, когато един търговец предлага на общия европейски пазар една стока, тя ще трябва да бъде с еднакво качество. В случай че има разминаване в съдържанието, макар и да е отразено върху етикета, той ще е длъжен да я продава под различна търговска марка и така потребителите да бъдат ориентирани. На този етап не съществува забрана за разлики в съдържанието на продукти, продавани в различни държави от Европейския съюз, макар под една и съща търговска марка. Според Маргаритов проблемът е, че така се създават предпоставки потребителите в държави като нашата да бъдат заблуждавани, че купувайки реномиран продукт, ще могат да се насладят на същите качества, които той притежава в някоя западна държава. Помолен да коментира установеното разминаване в съдържанието на 20% от продаваните в България стоки сред поставените общо 106 в кошницата за последното проучване относно "двойните стандарти при храните“, председателят на КЗП посочи, че при всички тях върху етикетите е описано различното съдържание на съставките и то може да се види при сравняване. Маргаритов се съгласи, че е несправедливо да има необосновани разлики и в нивата на цените особено когато се касае за детски храни, тъй като е важно с какво се хранят децата и колко струва то, но подчерта, че в условия на пазарна икономика ценообразуването е свободно. "Част от тези продукти не са най-масово използвани в България, докато в големите западни пазари може би не е така. В България са налични аналогични продукти, българско производство, които имат подобни характеристики и като са по-масово употребявани, цените има са по-ниски“, обърна внимание председателят на КЗП. Той добави, че има различни пазарни прийоми, посредством които цената на един или друг продукт може да бъде различна в зависимост от периода, в който се продава, опаковката и пр. Председателят на КЗП припомни кампания на контролния орган, при която по силата на сега действащото законодателство бяха забранени редица нелоялни практики на производители, които широко рекламираха и предлагаха в магазините хранителни продукти с надписи "детски“. "Ние доказахме, че няма никаква разлика в съдържанието на тези продукти и онези, на които не пише "детски“ . Представихме тези резултати, с което се надяваме, че сме били полезни на хората да преценят какво да купуват тогава, когато имат яснота“, каза той. На финала на разговора Маргаритов обобщи, че с новите правила "така, както можем сега и го направихме, да кажем, че "детската майонеза“ не може да е "детска“, защото не е различна, така ще можем да кажем, че шоколадът "Х“ не е такъв, защото е различен“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 30.04.2018 г.
0
Aнонимен
на 30.04.2018 г.
0
на 30.04.2018 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета