Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Електроразпределителните дружества са отговорни при повреда на уреди след авария
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 17:09 / 15.09.2017Коментари (0)479
©
Необходимо е да се разсъждава по посока въвеждане на по-висока отговорност на електроразпределителните дружества при некачествено електрозахранване, в резултат на което се стига до повреда на електроуреди. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред журналисти по време на изнесена приемна на институцията в Кърджали.

"Не е случай, както обичайния - в резултат на някаква интервенция да Ви се повреди уредът, било то и ако тази интервенция не е съвсем редовна. Когато говорим за точно този тип повреда, вероятно е добре да се помисли за това чрез законодателни промени отговорността на електроразпределителните дружества да бъде ангажирана в много по-голяма степен, а не просто да се тръгва по общия ред да бъде доказвано точно как се е счупил уредът, кога е настъпила повредата и т.н.", коментира Маргаритов.

По думите на председателя, както в общата картина, така и в региона, най-много са жалбите срещу телекомуникационните оператори. Според него това се дължи и на обстоятелството, че всеки потребител има поне един договор за такава услуга. "Понякога потребителите в чисто фактическа обстановка са поставени в ситуация, в която може да се наложи да прибързат, да не прочетат внимателно всички условия. Или при отправянето на офертата някой да е пропуснал съзнателно или не да им обърне внимание, че може би към основната услуга ще има и допълнителни, които също ще трябва да се заплащат", поясни той.

На въпрос на журналист за правата при закупуване на дефектна техника Маргаритов разясни, че потребителите може да предявят рекламация. "Има закъснели ремонти, понякога са извършени няколко ремонта, стоката продължава да дава дефект. По закон, когато три пъти се ремонтира и нещо не е отново наред, потребителят има право да получи обратно заплатените от него пари. В последно време и от страна на големите вериги има подобряване на работата, има възприемане на практики, които са известни в онлайн търговията. Там може да се упражни право на отказ в 14-дневен срок безусловно", добави председателят.

Въз основа на извършените около 400 проверки в Кърджали от началото на годината Маргаритов обобщи, че драстични нарушения няма, но подчерта, че всяко едно е сериозно, защото засяга правата на гражданите, особено когато се касае за нелоялна търговска практика и застрашава неограничен кръг потребители. "Такова нарушение винаги има някакви финансови измерения. Или ще направите разход, който не бихте направили, ако имахте пълна информация. Или пък ще направите по-висок разход, отколкото ако знаехте, че всъщност можете да закупите дадената стока на по-ниска цена, без непременно да е анонсирано някакво намаление", каза още председателят.

"Прави впечатление, че както и в другите региони от страната, в последните години се активизират все повече и повече хората и се обръщат към нашата институция с различни проблеми, които са срещнали като потребители. Това не бива да означава непременно, че нарушенията са много повече, а по-скоро, че хората научават за възможността, когато са станали жертва на нелоялна търговска практика, да потърсят институция, която може да реагира. Ето, че това се мултиплицира и от общия брой сигнали, които ние получаваме в Комисията на годишна база, които стигат вече до над 20 000. Затова мисля, че е правилно да се работи в посока информационни кампании, превенция. Това в следващите години ще покаже дали ефектите ще бъдат в посока намаляване на нарушенията от страна на търговците", подчерта Маргаритов.

По отношение на изнесената приемна в Кърджали днес Маргаритов каза: "Това е една инициатива на Комисията, която смятаме да приложим в много градове в България, защото смятаме, че е важно и полезно хората предварително да знаят какви права имат като потребители, да сме близо до тях, когато те искат да отправят към нас конкретен сигнал или жалба по даден казус, ако са попаднали на някакво нарушение. Стремежът ни е наистина да сме достъпни, да бъде ясно, че сме налице и превенцията. Ние искаме хората да са запознати със своите потребителски права и когато попаднат в някаква ситуация, да могат да реагират. Защото реакцията без всякакво съмнение води до респект у търговците, които виждат, че когато насреща имат един човек грамотен, знаещ своите права, малко по-трудно могат да се опитат да изхитруват."

 







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Хороскоп за деня
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Издирват 17-годишно момиче от Дупница
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: