Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Пакети с безплатни есемеси биха решили въпроса с по-скъпите съобщения на кирилица
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:44 / 16.02.2017Коментари (0)530
© Blagoevgrad24.bg
Пакети с определен брой безплатни есемеси, които да гарантират на абонатите на мобилните оператори, че срещу еднаква сума ще пишат на желания от тях език, но най-вече на родния, предлага председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов като възможно решение на казуса с по-скъпите съобщения на кирилица.

Темата за есемесите бе един от поставените въпроси на инициирана от КЗП работна среща с представители на трите телекома в България и на регулатора в сектора - Комисията за регулиране на съобщенията. Обсъдено бе и предстоящото отпадане на роуминга, което не следва да води до влошаване на условията по потребителските договори. Подобни инициативи са част от превантивната дейност на КЗП, която има за цел намаляване на нарушенията на пазара.

"Считам че мисията на тази институция е да прави така, че нарушенията да бъдат все по-малко и по-малко, защото тогава потребителите биха били по-защитени. Обратното би означавало, че не си върши работата", коментира председателят по "Евроком".

"Трендът в последните 7-8 години по отношение процента на нарушенията спрямо извършените проверки по жалби от граждани и кампании на комисията се запазва в границите между 8 и 12%. През 2015г. той беше 10%, през 2016г. - 8%", добави Маргаритов.

Той подчерта, че комисията запазва като основен акцент в контролната си дейност борбата с нелоялните практики. "Статистиката от миналата година е абсолютен рекорд в историята на КЗП по отношение на брой нелоялни практики, които са били забранени. 300 нелоялни практики означават милиони предпазени потребители от различни хитрини на търговците. Защото една нелоялна практика може да бъде адресирана до неограничен брой потребители. Например, при големите вериги, в които също сме хващали нелоялни практики, е възможно милиони потребители да пазаруват и всеки един от тях да бъде застрашен. Тук говорим за радикална борба с опитите на търговците да прилагат такива хватки спрямо потребителите", поясни председателят. И добави: "През 2015г. забранените нелоялни практики са били малко над 200, а преди това е имало години, в които са клонели към нула, което говори за недобро управление в тези периоди, тъй като тези практики не са били хващани или поне не се е случвало навреме. А призванието на нашата комисия е да направи така, че все повече потребителите да бъдат освободени от напрежението, че непрекъснато някъде ги дебнат нарушения."

От началото на тази година комисията е забранила 35 нелоялни практики. "Търговците опитват да намират различни вратички. Има случаи, когато вече сме се произнасяли, но пък тогава законът е по-строг и повелява, че ако повторно даден търговец бъде заловен да прилага една и съща практика, той се санкционира почти двойно спрямо първия път. Тук възпиращият ефект трябва да бъде в санкционния елемент, а не толкова в превенцията", изтъкна Маргаритов.

В хода на разговора той потвърди, че отпадането на задължението за потребителите да заплащат в срок фактури, срещу които са подали възражение и няма произнасяне на търговеца, важи както за сметките за тока, така и за парното. "То е резултат от потвърдено от съда произнасяне на комисията във връзка с установени от нас неравноправни клаузи при преглед на общите условия на тези дружества - нашата основна функция по отношение на монополистите", уточни той.

Според председателя хората са все по-склонни да търсят правата си на потребители. От комисията отчитат увеличаване броя на жалбите. "През миналата година те надхвърлиха 21 500, което също е рекорд. Това означава, че хората са станали по-активни, по-осъзнати за техните потребителски интереси и са склонни да се обръщат към някой, който може да ги защити, когато не могат да се справят сами. Показва също, че ние сме институцията, която те предпочитат на първо място сред всички останали.", посочи Маргаритов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Катастрофи във Варна
Коледно-новогодишни празници 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: