Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Уверете се в коректността на онлайн търговеца преди да платите
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 12:08 / 17.11.2017Коментари (2)951
©
При покупки през интернет най-важното е преди да извършим каквото и да било плащане да се убедим, че действително отсреща съществува търговец и той е в състояние коректно да ни предостави предлаганата от него стока или услуга. В противен случай рискът да останем без това, което сме поръчали, а да сме платили, е доста голям. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по ТВ "Европа" по повод достъпната отскоро и у нас функция на Facebook Marketplace за размяна на оферти между физически лица.

"Виждаме доста странни и интересни неща, като например автомобил за 00.00 лв.", посочи Маргаритов и припомни случаите отпреди няколко седмици с хора, които предлагаха в социалните мрежи туристически продукт.

"Основното е да се правят съпоставки на различни оферти, на екрана можете да извикате за секунди няколко предложения за идентични стоки или услуги и това да Ви даде възможност за правилна ориентация. Има съпътстващи разходи, доставка, други допълнителни уговорки, за които трябва също да се внимава преди натискането на бутона "купи". Когато става въпрос за пътувания, независимо дали се правят в последния момент, следва да се има предвид, че по отношение на цените има някои предели, под които обективно не е възможно да бъде предоставена качествена услуга и това, което е обещано", подчерта председателят. Друг важен момент при предлагане на почивки е изборът на оторизирано лице, което пък от своя страна е длъжно да е застраховало своята професионална отговорност, за да има гаранция, че при проблем засегнатите ще могат да разчитат на обезщетение. Иначе не се знае дали отсрещната страна ще бъде в състояние да изплати каквито и да било суми дори след евентуално осъдително съдебно решение.

Маргаритов обясни, че има известна разлика в подхода на Комисията при извършването на проверка и установяването на обстоятелствата по случая след постъпването на жалба. Когато оплакването е по повод закупени по интернет почивки, контролният орган проверява на място дали обектът е категоризиран и дали в действителност категорията е в състояние да предостави всичко обещано в офертата. "Когато става въпрос за закупуване на стока, е сходно на случаите в обикновен магазин от търговската мрежа, защото при дефектирала стока потребителят има право на рекламация, а търговецът е длъжен да извърши ремонт или замяна. Единствената разлика е в правото на отказ. Тук проверяваме дали търговците в онлайн пространството уведомяват потребителите, че имат такова право и когато потребителите решат да го упражнят, им съдействат това да се случи и да върнат обратно парите за закупената и върната стока", разясни той.

Статистиката на КЗП сочи, че при повишен интензитет на проверките нарушенията намаляват както в търговската мрежа, така и при предлагането на туристически услуги. Сигналите на гражданите също са повече. "Това не е парадоксално. Според мен, активността и на контролния орган, но и на потребителите съдейства за това търговците да знаят, че има правила, да бъдат по-дисциплинирани и да предоставят това, което са обещали, а не да се опитват да мамят своите клиенти", заключи Маргаритов.

 







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Общо взето човек винаги трябва да има в предвид две поговорки. Едната гласи: "твърде хубаво е за да е истина", а другата казва "няма безплатен обяд". Колкото по-примамлива и по-изгодна изглежда една оферта, толкова по-голяма става вероятността нещо да не е наред. Няма да ми стигне цял ден писане за да разкажа колко пъти именно тази логика ме е спасявала от това да си дам парите за нещо и после да съжалявам.
0
 
 
Гусин Маргаритов на 05.02.2016 ви пратих жалба срещу виваком. вие казхте, че не сте компетентни и я препратихте към комисията по съобщенията. Още чакам отговор от вас Гусин Маргаритов - защото според мен неси вършите работата както трябва!!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Катастрофи във Варна
Коледно-новогодишни празници 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: