Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП алармира за неравноправни клаузи в договорите на туроператори
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:10 / 13.05.2015Коментари (0)310
©
Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи две неравноправни клаузи в общите условия на договорите на туроператори. Уговорките ограничават дадени по закон права на потребителите при ползване на услуги, както и възможностите за предявяване на рекламация за некачествена услуга. По препоръка на КЗП по-голямата част от туроператорите са отстранили или коригирали тези клаузи, а за други даденият срок за това тече. 

Едната неравноправна клауза, която се съдържа в общите условия на договорите на всички туроператори, съкращава срока за подаване на рекламация за некачествена туристическа услуга от 14 на 7 дни и ограничава правата на потребителя по отношение начините, по които може да подаде жалбата си. 

Туроператорът предвижда представянето на рекламации относно организираното пътуване да става единствено писмено в офиса му и в срок от 7 дни след датата на завръщането. 

Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието с договореното. Изключването на възможността за устно подаване на жалба създава предпоставка потребителят да изпусне законоустановения срок от 14 дни за предявяване на рекламация в случай че не успее да депозира писмено оплакването си.

Другата уговорка в ущърб на интересите на потребителите е, че туроператорът не носи отговорност в случай, че по независещи от него причини се стигне до отменяне, забавяне или изменения на сроковете и условията на пътуването.

Като такива причина търговецът посочва забавяне на самолетни полети или автобусни превози по технически или метеорологични причини (мъгли, бури, обилни снеговалежи, дъждове и др.), както и при промяна на разписанието от страна на превозвача (самолетна или автобусна компания), а също и загуба или повреда на багажа по време на пътуването. 

Тази клауза води до значително неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора. Основното задължение на туроператора към потребителя по Договора за организирано пътуване е да го осъществи съобразно договореното между страните. 

В заплатената от потребителя цена се включва и самолетният /автобусният билет. При отклонение от договорените параметри, потребителят следва да ангажира отговорността на туроператора, тъй като именно с него се намира в договорни отношения. 

В случай, че вината за промяната в пътуването е на превозвача, туроператорът може да предяви регресни претенции към превозвача с оглед предявени претенции от потребител. Така също едно от основните задължения на туроператора към потребителя е пристигането на неговия багаж.

За тези и други неравноправни клаузи, които комисията е установила в общите условия на договорите на туроператори и за които е дала препоръки да бъдат отстранени, а търговците не са се съобразили от началото на 2015г. са заведени четири колективни иска в съда за прогласяването им за нищожни.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Самолетна катастрофа в Южна Корея
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: