Той е в две категории и е насочен, както към ученици от 9 до 12 клас, така и към студенти у нас и в чужбина и има за цел да повиши степента на познания на младите потребители при пазаруване през Интернет.
"Целта на тази идея е да стимулира млади хора и студенти да проявят креативност и да създадат продукти на интелектуална собственост в областта на потребителските права. Избрахме тази тема, защото в последните години в България тя е все по-актуална. Онлайн търговията бележи значително развитие, което продължава да нараства с много високи темпове. Безспорно интересът към нея е по-засилен от страна на младите хора", посочи Маргаритов.
"Все повече покупки в днешно време се извършват онлайн. Например, в САЩ 78% от населението над 15-годишна възраст са пазарували по този начин поне веднъж през годината. Колкото повече пазаруваме в интернет, толкова повече вероятността да бъдем излъгани нараства. Това особено много важи за младите хора, които са таргет групата на този конкурс, който г-н Маргаритов обяви.
Аналогичната по функции на КЗП комисия в САЩ - Федералната комисия по търговия, предлага три основни съвета. Първо - знай с кого си имаш работа. Второ - знай какво купуваш! И трето - не изпращай собствена финансова информация по имейла". Това каза г-жа Берхорст, като приветства инициативата.
Желаещите да участват в конкурса могат да изпращат своите предложения до 19 октомври. Правилата за участие в конкурса ще бъдат публикувани в понеделник на официалната интернет страница на Комисията за защита на потребителите. Наградите ще бъдат парични и ще бъдат връчени в навечерието на Коледните празници.
Съвместната инициатива на Комисията за защита на потребителите и Посолството на САЩ в България е във връзка с отбелязването на Световния ден на потребителите - 15 март.