Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП убеди два от телекомите да намалят неустойките при прекратяване на договор, остана третият
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:19 / 11.02.2016Коментари (2)364
©
"На път сме да постигнем споразумение и с трите мобилни оператора неустойките при предсрочното прекратяване на срочни договори да бъдат в размер на максимум три месечни такси. Преди те задължаваха клиентите си да платят всички такси до края на срока на договора. Два от тях го направиха, остава третият." Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в предаването "Резонанс" на телевизия "Евроком".

"Договорът ви може да е за две години, ако решите да го прекратите на първия месец, няма да платите още 23 такси, а ще платите три", поясни Маргаритов.

Той припомни, че е премахната от общите условия на електроразпределителни дружества клауза, която гласеше, че оспорването на фактура не освобождава потребителя от задължението да я заплати. "Виждате как вие сте принуден да платите, тъй като иначе ще ви спрат тока, а в същото време може да имате абсолютно основателна претенция, че сметката е неточна. Водихме тази битка докрай. Съдът се произнесе, че това действително е неравноправна клауза и тя вече е премахната от общите условия.", обясни Маргаритов.

"Когато хората могат да си закупуват от неограничен брой онлайн точки различни стоки и когато тези стоки се предлагат на едното място с много по-голям процент намаление, отколкото на другото, то тогава най-вероятно пазарът ще се саморегулира и в следващите години може би ще наблюдаваме нещо по-истинско." Така ръководителят на институцията коментира темата за намаленията и кампанията "Черен петък" у нас.

"Поради факта, че в предишни периоди нашият пазар е бил консервативен и организиран по съвсем различен начин, все още прави трудно двупосочното развитие на един много важен процес. От една страна, потребителите да разбират, че имат права и че когато видят, че някой се опита да ги заблуди, те трябва да реагират на момента, понякога и по-остро. Така ще предизвикат вниманието на този, който се опитва да ги заблуди, за да може той да реши проблема и да знае, че - в случай, че не го направи - има някой друг, който ще се намеси и ще го реши. Но проблемът така или иначе е негов, защото той се е опитал да приложи спрямо потребителя нещо незаконосъобразно. Вторият лъч на този процес е търговецът, който би трябвало да си дава сметка, че в условията на конкурентен пазар едно коректно и лоялно поведение е гаранция, че той ще има повече лоялни и редовни клиенти.

Според мен, ще открием тази логика и при либерализирането на енергийния пазар, и чрез това, което става през последните години в сферата на телекомуникациите. Все повече и повече играчи са на пазара и се вижда - това е нещо, което живият живот го извиква - че лоялността и коректността са много по-голям магнит за клиента, отколкото нелоялните практики и неравноправните клаузи, пък дори и да не сме ги "хванали", каза още Маргаритов.

"В нашата статистика жалбите срещу качеството на туристическите услуги не са основна компонента, но това е много деликатна материя, тъй като всеки един конкретен случай е важен, защото когато хората пътуват, надалеч са и когато останат без подслон и без транспорт, това действително поставя на голям риск здравето, ако щете понякога и живота им." Той припомни случая с екскурзията на учениците до Испания през миналата година, когато имаше проблеми поради неразплащане на българския туроператор с неговите съконтрагенти. Тогава бързата и адекватна намеса на КЗП помогна ситуацията да се разреши успешно. "Припомнихме, че когато училищата правят такива пътувания, те са длъжни да съгласуват избрания от тях туроператор с регионалните инспекторати по образованието, а ние от своя страна сме на разположение на Инспектората с нашата база данни да дадем информация какво констатират през годините проверките ни на въпросния туроператор", посочи Маргаритов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.02.2016 г.
0
 
 
А "Виваком "и те пишат непрекъснато високи сметки,аз съм възмутен от тях също !
+4
 
 
Не е голямо добро. Най-малкото защото възпитава лоши черти у българина - безотговорност основно. Като сключваш договори и искаш атрактивни клаузи, тогава има смелостта и отговорността да плащаш за определения срок. Въпросът ми е друг: защо КЗП не прави нищо срещу истинските монополи? ЕВН, например. И защо и до ден днешен във фактурите няма графа "стари задължения"? Защото ДКЕВР е казало "ДА" за вида на фактурата ли? Стига замазване на очите, КЗП. Направете нещо смислено вече.
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Самолетна катастрофа в Казахстан
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
Криско прави център за деца със специални нужди
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Благоевградчани във facebook
RSS за новините
Статистика: