ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Как културата помага на местната икономика?: Всеки вложен лев се възвръща трикратно | ||||||
| ||||||
Фестивалните градове в страната все повече работят за това събитията в тях да станат видими по света, а туристическите агенции да ги превърнат в задължителна част от продукта, който предлагат. Ето и кой какъв подход е намерил. Градовете личат по хората, а събитията на открито променят и двете. "Ние мислим за общинските разходи за култура като инвестиция в икономическото развитие на града, но и в качеството на живот", заяви Яна Генова, заместник-кмет по култура на София пред БНТ. "Тази атмосфера е стимул бургазлии да излизат, да се разхождат в центъра на града. Винаги това е свързано с някаква покупка, да седнеш в заведение", допълни Дияна Саватева, зам.-кмет по култура на Бургас. "Всеки лев, който ние инвестираме в културно съдържание, се връща може би почти тройно в икономиката на града", коментира Павел Панов, зам.-кмет по култура на Пловдив. Програмата на Столичната община за финансиране на културни проекти подкрепя хиляди творци, за да достигнат до публиката. Културата и творческите индустрии заемат челно място в създаването на приходите в града. "A to Jazz" промени София по няколко основни линии - ние променихме звученето на града. Ние вече имаме над 60 хил. публика, много млади хора. Почти 2-3 млн. лв. са приходите в местната икономика, в съпътстващите бизнеси. В средносрочен и дългосрочен план вече имаме влияние върху публиката, върху образованието на публиката, в промяна на нейните навици за потребление на култура", заяви Петър Димитров, директор на фестивала "А to Jazz". 10% от туристите посочват, че идват в София заради културните събития и забележителностите. Нова стратегия предвижда мерки за увеличаването им, както и поставянето на акцент и върху съвременното изкуство и привличането на повече чужденци в града. "Вече работим от последните 3 седмици с летище "София" за повече реклама за култура и културно наследство за момента, в който гостите кацнат на летището, важно е и как ги изпращаме", добави Яна Генова, зам.-кмет по културата на София. Обявяването на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019 година обърна тенденциите в избора на място за културни събития. Наред с това Античният театър предостави още по-големи възможности за преодоляване на ограниченията, въведени след COVID пандемията. Така до септември 2023 г. приходите от хотелите в града са достигнали 33 млн. лв. или толкова, колкото са били за цялата 2022 година. "Днес светът идва да гледа опера в Пловдив. Имаме голямо самочувствие след Европейска столица на културата, международните продукции, които реализирахме и световните звезди", коментира Нина Найденова, директор на Пловдивската опера. "В пловдивския случай има нещо, което го няма в другите градове - общината не иска в края на всеки месец общинските културни институти да връщат приходите в бюджета на общината, напротив - ние сме дали възможност на директорите постоянно да инвестират тези средства в обновяване на фондовете и нови технологии. Това прави нашите музеи много добри, защото всяка година те мислят нови неща", заяви Павел Панов, зам.-кмет по култура на Пловдив. А в Бургас новите фестивали и тематични изложения вървят ръка за ръка с конкурси, които са емблема на града. В този град със забавлението идва и резултатът. Не е чак толкова важно да мерят и да режат. "Възвръщаемостта не е директна. Общината не прави такива събития, за да печели самата тя. Това променя облика на града, това променя атмосферата и е кислород за местния бизнес", допълни Дияна Саватева. "Градът става по-атрактивен - рекламата, която също е много важна, ни помага за заетостта и разбира се отношението и гостоприемството, с което бургазлии можем да се похвалим", каза още Румяна Гюркан, хотелиер. А пътят към по-големи успехи е ясен - всички градове искат да станат още по-видими пред света. |
Още по темата: | общо новини по темата: 817 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/137 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Велинград отстъпи първото място по скъпи оферти за Нова година
12:11 / 24.11.2024
Ще увеличат ли двойно цената на "Синята зона" в Благоевград?
08:50 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: