ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какви са преимуществата и недостатъците на пътуването с БДЖ до морето | ||||||
| ||||||
Часът е по обяд, слънце и жега на бургаската гара. Термометрите достигат 34 градуса, но лекия морски бриз разхлажда пътниците, които са слезли от влака. Мнозина са предпочели да дойдат на море в България именно с влак. Предимствата са, че можеш да се разходиш в коридора на отворен прозорец за разлика от автобуса. Недостатъците са нетърпими жеги, предава NOVA. "Честно казано сега не мисля че има предимство, единствено че е по-евтино", разказа турист. По думите на пътници температурите в купето на нагретите от слънцето вагони са достигнали до 39-40 градуса при отворени прозорци. Проверка на екипа ни установи, че докато температурата на въздуха днес в Бургас е 34 градуса, а тук градусите са с 2 повече. Климатизация няма. Юлия и Явор решили да пътуват с влак заради интензивния трафик на магистрала "Тракия". Пътували са 5 часа в горещините. "Има хора които обичат да се возят от тук до тук. Щяхме да пътуваме с кола, дори имаме кабрио, но нещо не ни се пътуваше, гледаме само автобуси и камиони по магистралата. Дори си мислехме от Пловдив по Подбалканския път, че е по-живописно. Автобусите не са ни удобни, много хора на едно място", каза Юлия. Приятелят й Явор казва, че влакът бил дори миризлив и купетата са доста старички. 21-годишният студент в България Даниел Станоев е от Пирот. Тяхната почивка е приключила и те се прибират към родния си град. Сърбите са избрали българското Черноморие пред гръцкото, турското и значително по-скъпото хърватско крайбрежие. "Избрахме България. Защото тука идваме повечето години, харесва ни, хубаво е морето", каза Даниел Станоев. 21-годишният студент каза, че пак би избрал България за лятна почивка, но никога такова пътуване, защото се оказало кошмарно. "От Сърбия дойдохме, много задръстване на границите ужасно е положението и минахме пеша. Вземахме си такси до Централна гара и после се качихме на влака. Тук имам приятели. На границата положението е ужасно. Много задръстване, много коли, много народ, сега тези гастербайтерите пътуват и е страшно", обясни Даниел Станоев. Даниел и семейството му закупили двупосочни билети София-Бургас-София. И отново ще се приберат с българските железници до столицата. Надяват се този път да попаднат на по-нов влак. "От София до тук пътувахме 7 часа, седем часа и половина някъде, бяха отворени прозорците, няма климатик във влака", каза Станоев. 15% от влаковете на БДЖ у нас са на възраст над 40 години, вече са стари и силно амортизирани, а 85% от наличните пътнически влакове нямат климатизация, заявиха от държавната железница. Охлаждащи системи обаче имат спалните вагони на нощните влакове от София до Варна и Бургас и обратно. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1105 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/185 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: