ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Китайци ще финансират БМФ с над 94 млн. долара за 6 нови кораба | ||||||
| ||||||
Компанията, контролирана от братята Кирил и Георги Домусчиеви, водеше съдебни дела с цел да се промени ангажиментът им да поддържат определен тонаж на корабите. Неизпълнението на това условие би им коствало над 55 млн. лв. Оправданието им е, че има "стопанска непоносимост", тъй като корабният бизнес е изпаднал в криза малко след приватизацията на БМФ. В началото на април 2017 г. Арбитражният съд при Българската търговско-промишлена палата излезе с решение, с което позволи договорът за приватизация на БМФ да бъде променен. Така на практика се създаде опасен прецедент приватизационните договори да могат да бъдат променяни, въпреки че това е забранено по закон и други собственици на бивши държавни активи също биха могли да не изпълнят изискванията за инвестиции, които са поели при покупките. Решението на арбитража обаче бе обжалвано пред ВКС по искова молба на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. През есента на миналата година ВКС реши, че арбитражът недопустимо е надхвърлил компетенциите си, тъй като искът за стопанска непоносимост "не случайно не е включен в обсега на тези, които могат да бъдат отнесени към арбитраж, тъй като разногласие между страните относно необходимостта от промяна в договора изобщо не би могло да възникне поради законовата забрана". ВКС върна делото в арбитража, който сега вече преценява, че не е компетентен да се произнесе по този казус. Параходство "Български морски флот" беше приватизирано през 2008 г., като 70% от БМФ са собственост на "Кей Джи маритайм шипинг" на "Адванс пропъртис" - холдингът, обединяващ голяма част от бизнеса на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Купувачът се сдоби тогава с общ тонаж от търговски кораби 1.4 млн. DWT (дедуейт). Ангажимент по договора е към десетата година от сделката тонажът на корабите да е 1.3 млн. DWT. През 2018 г. средносписъчният плавателен състав да е 2360 души. Инвестициите в кораби да са 779.9 млн. лв. Средната им възраст да е под под 20 години, а поне 60% от тях да плават под български или европейски флаг. Кризата от 2008 г. обаче потопи шипинга. Стъпвайки на пазарните трудности "Кей Джи маритайм шипинг" се опита да поиска изменение на договора за намаляване на въпросното изискване за тонаж на 880 хил. DWT, а за наетите да падне от 2360 на 803 души (това не беше прието от арбитража). След окончателното приключване на делата това, което предстои, е на 21 декември 2018 г. Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол да провери какво е изпълнението на приватизационния договор, напомня вицепремиерът. По негова оценка при установяване на неизпълнение ще бъде начислена неустойка в размер на приблизително 58 млн. лв. Преди дни стана ясно, че китайската The Export – Import Bank of China ще осигури финансиране от 94.15 млн. долара на БМФ за изграждането на шест кораба за насипни товари. Корабите ще са 45 000-тонни бълкери с ледови клас и 30% по-нисък разход на гориво спрямо досегашните съдове със същата товароподемност (DWT). Плавателните съдове са били поръчани преди близо година и вече са в строеж, като първият от тях ще е на вода до средата на 2019 г. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 13.07.2018 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета