© Blagoevgrad24.bg | След тежката верижна катастрофа в Унгария, при която загина българка, а 15 други бяха ранени, в предаването "България сутрин" беше повдигнат въпросът за това как пътуваме и ниските цени ли са най-важното, за да може да се придвижим от една точка към друга.Към момента основната версия за инцидента, която все още не е потвърдена от властите, е, че семейството, чиито бусове участваха в трагедията, е извършвало превози, маскирани като споделено пътуване, а всъщност са имали само бизнес интерес от това.
В студиото на Симеон Белев Настимир Ананиев каза, че държавата в лицето на Автомобилна администрация има правомощия да контролира такъв тип шофьори. По думите му, в сайтовете за споделено пътуване има много обяви, от които очевидно личи, че става дума за търговска дейност.
"Въпросът е контролните органи да си вършат работата, но и обществото трябва да се включи в борбата с този нелегален бизнес", настоя председателят на Комисията по транспорт в 43-ото Народно събрание.
Ананиев сподели, че вчера е проверил колко струва превозът от Пловдив до Мюнхен. Човек, който рекламира осемместен бус, предлага цена на място от 80 евро. А един нормален автобусен билет за същия маршрут струва от 75 до 90 евро.
Георги Атанасов от Национално сдружение на автобусните превозвачи потвърди, че цените са такива, като дори посочи, че част от транспортните фирми предлагат различни намаления, които са доста по-атрактивни от 80 евро за нерегламентиран превоз.
"Определено е тревожно да представяме инцидента като проблем на споделеното пътуване. Става дума за пътен инцидент, в който също така участват и лицензирани превозвачи. Така, че не знаем в кой е проблемът със сигурност", подчерта Димитър Карагегов от Българско либертарианско общество.
Атанасов заяви, че никой от бранша не е против споделеното пътуване.
"Проблемът е точно този в сив сектор с нерегламентираното пътуване", коментира той.
Георги Атанасов обясни пред Bulgaria ON AIR, че в цял свят не държавата трябва да доказва, че определен превозвач е незаконен, а обратното - превозвачът сам трябва да докаже, че е законен. |