
ЗАРЕЖДАНЕ...
Красимир Георгиев, АКАБ: Крепи ме фактът, че премиерът разбира от транспорт | ||||||
| ||||||
"Нещо, което ме крепи, е фактът, че премиерът е човек, който разбира от транспорт. Това е безспорно. Министърът на транспорта също е в системата от дълги години, но смятам, че проблемът идва от следващите хора в йерархията. Ако съм песимист, е защото съм сигурен, че тези 37 мерки са били предложени от хора, които лично не ме обнадеждават. Искрено се надявам, че от тези 37 мерки поне 5 ще бъдат изпълнени, което ще бъде успех. Вместо да намалим с 20% броя на инцидентите, ако успеем да ги намалим с 5%, това ще бъде голям успех", заяви Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Той поставя акцент върху структурните дефекти в системата – от неефективността на контролиращите органи до липсата на комуникация между различни институции, които притежават камери за засичане на нарушения. По думите му много институции притежават камери, но не споделят информация помежду си, което води до забавяне на наказанията и несправедливост за нарушителите. Шофьорите трябва да поемат отговорност за своето поведение "Ние наистина все още нямаме културата на възпитание, необходима за безопасно движение по пътищата. Много често казваме, че сме част от Европа и всичко е по европейски, но според мен възпитанието и културата на шофиране у нас все още не отговарят на европейските стандарти. Много пъти съм го казвал, дори със съзнанието, че може би вече ставам досаден, но мисля, че един млад шофьор, който току-що е взел шофьорска книжка и започва да управлява, трябва да натрупа опит с автомобил, който не може да развива високи скорости и който няма да му позволява да бъде толкова агресивен", каза автомобилният състезател Илия Царски пред Bulgaria ON AIR. Той сподели и личния си опит с кампанията "Ще бъда отговорен шофьор", която е била успешна сред учениците от 11 и 12 клас в България. Царски подчерта, че за да се постигне реална промяна, самите шофьори трябва да поемат отговорност за своето поведение на пътя, особено в контекста на младежката култура на шофиране. Проблемите с младежите, които получават мощни автомобили като подарък, също бяха дискутирани като важен фактор, водещ до по-голяма опасност на пътищата. Лошата пътна инфраструктура убива Друг важен аспект в разговора бе състоянието на пътищата. Според Георгиев голяма част от катастрофите в България са резултат от лошата инфраструктура. Пример за това е пътят, на който се случи инцидентът със Сияна – участък, който Георгиев нарича "гробница". Той предлага радикални мерки като забрана за движение на определени участъци, които не отговарят на нужните стандарти, и промени в начина, по който се правят пътните ремонти и поддръжка. |
Още по темата: | общо новини по темата: 556 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/93 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg