© | | Между 15 и 20 млн. лв. е тазгодишният бюджет за кърпене на дупки от републиканската пътна мрежа на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това обяви председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Лазар Лазаров по време на конференция, чиято тема е пътната безопасност. Запълването на дупките ще започне, след като се стопят ледовете. Ще се използва топла смес. В момента обаче специалистите запълват зейналите ями със студена смес, която има временен ефект, колкото да изкара до лятото, когато ще бъде направен основният ремонт с топла асфалтова смес, обясни Лазаров.
"Основните направления - магистралите и главните пътища, към Варна, към Сандански, към Кулата, към Видин и Русе, ще бъдат изкърпвани и със студена смес, вече сме започнали. Няма как да оставим тези направления с дупки и хората да търпят щети", обясни Лазаров.
Предстои да бъде направен план къде точно да се кърпи по 25 000 км пътища у нас. Лазаров обясни, че по новостроящите се магистрали няма нанесени щети в резултат на снеговете. "Но в участъка на Ямбол при река Мочурица има много големи залети площи и части от трасето на магистралата. Все още не се е оттеглила водата и тепърва ще видим дали там има поражения, но не очаквам да има някакви допълнителни мероприятия, които да бъдат направени", каза още Лазар Лазаров.
В момента Лазаров е възложил да се кърпи автомагистрала "Тракия" в участъка от Пазарджик до тунела на Троянови врата. За този участък се получават много сигнали, че състоянието на пътя не е на необходимото ниво, обясни Лазаров. На този етап не е констатирано забавяне в изграждането на АМ "Тракия", както и на другите изграждащите се в момента автомагистрали.
"Експресно изкърпване със студена смес е възложено и на пътя за Варна, в района на Търговище. Там има образували се големи дупки и те ще бъдат запълнени, за да се осигури безопасност на пътя", каза още Лазар Лазаров.
На пресконференцията стана ясно, че през тази година ще започне изграждането на скоростния път между Калотина и София. Работи се ефективно и по изграждането на западната дъга на софийското Околовръстно шосе, която е естествено продължение на АМ "Люлин".
Инженер Лазаров изтъкна изключителното значение на пътната инфраструктура за намаляване броя на жертвите по пътя. Това обаче не може да стане без активното съдействие на органите на МВР. Той изрази задоволството си, че през последните две години броят на загиналите по пътищата е намалял със 40-45% в сравнение с периода 2007-2008 година.
За следващия програмен период започва и проектирането на скоростните пътища от Видин до Монтана, от Русе до Разград. В строителство е автомагистрала "Струма", Лот 1, също и първокласният път към граничен пункт Маказа, каза Лазаров.
Няма маловажни пътища, тъй като трафикът си казва думата, подчерта той. Работата на агенцията е насочена не само към първокласните пътища. Третокласните и второкласни пътища са включени в ОП "Регионално развитие", посочи Лазаров.
Той заяви, че има пътища, които не са ремонтирани повече от 30 години. Когато пътната инфраструктура не е в добро състояние, се създават предпоставки за инциденти, подчерта инж. Лазаров.
Амбициите на пътната агенция са за по-голям брой рехабилитирани пътища. Когато пътната инфраструктура е амортизирана, пораженията по пътното платно са по-големи, каза още Лазар Лазаров.
Източник: в. "Труд" |