ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Милена Петкова: Системата "бонус-малус" би довела до намаляване на пътните инциденти | ||||||
| ||||||
“Гражданската отговорност предвижда поне 5% годишен спад от премията при липса на ПТП и нарушения. Самата система има възможност да свали 50% от премията Ви, ако установи, че 10 г сте били примерен водач", поясни Петкова. Каско и гражданска отговорност са различни полици. “Ако държите и самите Вие да сте застраховани, ще продължите да си плащате, а въвеждането на тази система ще Ви дисциплинира, за да имате ниски премии и по каско, и по гражданска отговорност. Застрахователите целят да вземат колкото е възможно повече хора, така че уеднаквяването на системата ще доведе до еднакви правила за всички застрахователи. Ако щетите, заведени по каско полица, са по-ниски, нямате завишение по самото каско. Има единен критерий за това, кое е голяма и кое - малка щета", обясни още търговският директор на застрахователен брокер. Базисните тарифи на застрахователите вече са що-годе изяснен, въпросът е какви отстъпки ще даде всеки застраховател. Статистиката в световен мащаб сочи, че уеднаквяването на базата води до еднакви цени с малка разлика между различните компании, разясни Петкова. “Скачането на цените се налага от факта, че отчисленията за гаранционен и за обезпечителен фонд са малко по-високи. Няма логика при нас цените да са драстично надолу, когато тенденцията в ЕС е друга. Отчисленията за зелена карта при евентуално ПТП извън България биха направили нашите застрахователи неплатежоспособни", каза още събеседникът. “Винаги всеки застраховател сам определя цените на полиците си, като има базова тарифа, която внася за одобрение в КФН. Би било добре застрахователите да знаят, че лицето Х е лош шофьор и да могат да се определят някакви рестрикции спрямо него. Отстъпките не могат да бъдат с повече от 50% надолу, завишенията не могат да надвишават 400%. В Австрия и Италия един номер на автомобил можете да прехвърляте на всяка следваща кола. Това не е лоша практика. Номерът върви персонално с водача. За момента в България такава възможност не е предвидена", каза още Милена Петкова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Велинград отстъпи първото място по скъпи оферти за Нова година
12:11 / 24.11.2024
Ще увеличат ли двойно цената на "Синята зона" в Благоевград?
08:50 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: