© | Дългосрочната ни визия е във всички големи градове, както и в по-малките населени места, през които преминава тежък транзитен трафик, да бъдат направени обходи. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в сутрешния блок на БНТ. Необходимо е да бъдат направени обходни пътища на Димово, Русе, Лом, Пловдив, Пазарджик. Министър Павлова подчерта важността на изграждането на обходен път на Ахелой, където трафикът е най-тежък, предвид засиления туристически поток.
В ход е тръжната процедура, като при липса на обжалвания по избор на изпълнители и отчуждаването на терени до 2 години трябва да има завършен обход, поясни регионалният министър. Новата концепция за преминаване по околовръстния път на София е свързана с по-бързо преминаване на трафика, с което се съкращава пътя от връзката между АМ "Хемус" по съкратено ново трасе на Северната скоростна тангента и връзката с околовръстното, където движението по Западната дъга е с четирилентов път с безконфликтно преминаване, кръстовище на три нива при ж.к. "Люлин" и връзката с Калотина и директно включване към АМ "Люлин" и "Срума" . По този начин се съкращава времето за преминаване на трафика до Благоевград и Кулата.
Най-големият пътен възел осигурява връзка на Околовръстното шосе със ССТ, пътя в посока от Петрохан към Видин, трасето към АМ "Хемус", с автомагистралите "Тракия", "Люлин" и "Струма". По този начин има безконфликтно обвързване на магистралите с околовръстния път, като проектът за втория участък от Западната дъга беше изпълнен предсрочно за девет месеца.
Министър Павлова припомни, че преди няколко седмици е започнал ремонта на околовръстния път на столицата в района на Казичене. До края на годината мостът трябва да бъде преустроен, като движението ще бъде двупосочно в две платна, като по този начин се осъществява връзката на магистралите "Тракия" и "Хемус" и ССТ, както и връзката с Калотина, АМ "Люлин" и АМ "Струма".
Предизвикателство за транзитния трафик е направлението от Младост, където свършва Южната дъга, реализирана по Оперативна програма "Регионално развитие" 2017 - 2013, връзката с Горубляне, Герман и с АМ "Тракия". Идейният проект е почти готов, остава да бъде прецизиран.
Поетапно ще се започне изпълнението на дейности по кръстовища на три нива - в районите на Горубляне, Герман и връзката с магистралата. Тежък участък и като проектно решение е връзката от Бояна до АМ "Люлин", обърна внимание тя.
Продължават усилията за довършването на АМ "Хемус", като тръжните процедури за участъците от Ябланица до Боаза и Белокопитово - Търговище са в ход. За изграждането на трасето от Ябланица до Боаза вече са получени оферти, като следващите седмици трябва да бъде избран изпълнител. Срокът за подаване на оферти за участъка от Търговище до Белокопитово е месец октомври, като до края на годината на принципа на инженеринг се очаква да бъде избран изпълнител.
По отношение на сделката с терена на "Царските конюшни" регионалният министър още веднъж наблегна на факта, че тя касае прекратяване на съсобственост и Законът за държавната собственост позволява областният управител в този случай да вземе самостоятелно решение и да реализира сделка.
Притеснения са налични по процедурата и по ценообразуването, като по отношение на земята трябва да се има предвид, че в нея има сгради, които са държавна собственост, а в този случай областният управител е необходимо да съгласува сделката със собствениците на сградите върху земята, която се продава.
Негативно е становището на единия от собствениците в лицето на Министерството на земеделието и храните, въпреки което сделката е реализирана, информира тя. Министър Павлова съобщи, че е възложила сезиране на съда, за да бъде развалена сделката или да бъде обявена за нищожна, защото освен процедурните елементи е необходимо да се провери и ценообразуването. Според закона е необходимо наличие на оценка по пазарни цени от лицензиран оценител, допълни още Павлова.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството напомни, че е започнало изграждане на АМ "Струма" от Кресна до Сандански с краен срок по договор 2019 г., като трябва да бъде направена и връзка със съществуващата магистрала при Сандански до границата. Очаква се до няколко седмици, при липса на проблеми с отчуждаването на земите, да започне и изграждането на участъка - продължението от Благоевград до Крупник. До октомври ще има избран изпълнител на малкия тунел на Железница, информира тя.
В участъка от Симитли до Кресна, в посока от Благоевград до Кулата съществуващият път трябва да остане какъвто е в момента, като ще се направи рехабилитация и допълваща инфраструктура, където е възможно ще има изправяне на завои, предвижда се допълнителна аварийна лента за по-безконфликтно преминаване, заяви Павлова и обърна внимание, че е необходимо да бъдат избрани изпълнители и да се сключи договор за участъка през Кресненското дефиле до 2020 година, за да не бъде изгубен финансовият ресурс. |