ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Министър Шишков: Южната дъга на София и Националната детска болница може да се строят по едно и също време | ||||||
| ||||||
“Спомняме си на колко предизборни кампании кандидатите за кмет на София обещаваха, че ще бъде изградена Южната дъга. Досега това не се случи. Сега ще направя всичко възможно поне да стартираме максимално бързо строителния процес“, увери регионалният министър. Той изрази очакване едновременно с това да започне строителството и на детската болница. “Лечебно заведение не се прави в центъра на града, а на комуникационно място. Така, че в момента, в който завършим Южната дъга, достъпът до болницата ще е облекчен. Наблизо има и спирка на метрото. Така болницата ще има добър достъп“, посочи арх. Шишков. Той допълни, че теренът в "Горна баня“ е много по-добър от останалите четири, защото има редица предимства - наличие на други лечебни заведения, парк, голям двор, комуникации, както и добър климат и големина. По отношение на ремонта на жълтите павета министър Иван Шишков посочи, че е започнала пълна проверка на документацията, както и анализ за колко време проектът може да се завърши. "Ние сме длъжни да проверяваме обектите с финансиране от Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г., когато имаме изпълнено строителство и трябва да платим на бенефициента. В случая започнахме проверка извън стандарта на отношенията между министерството и общината, защото е в интерес на цялото общество“, коментира арх. Шишков. "Въпреки, че вече има изпълнени и въведени обекти от проекта, по който се ремонтират и паветата, все още няма подадено искане за плащане. Явно, бюджетът на София се оказва изключително богат, защото не са искани евросредства“, коментира министърът. Той уточни, че след среща с кмета на София е получено уверение, че ще се поиска плащане, за да започне и проверка. "Искам да направим проверката преди да изтекат гаранционните срокове на обектите. Уточнихме се и че ще удължим срока му на изпълнение с 6 месеца. Чисто законово това е приетият срок, но по-важното е, че ние трябва да имаме гаранции, че ремонтът ще завърши преди местните избори, защото проблемът на едно управление може да стане проблем за следващо“, каза арх. Иван Шишков. В предаването министър Иван Шишков информира още, че стартират процедури по ОВОС и проектиране на тунел под Петрохан. Според него, този проект е изключително важен, но сериозно забавен. "Той трябваше да се проектира още в началото на 90-те години и да се направи досега, защото ще скъси връзката Видин-София със 70 км“, коментира той. Министърът обясни, че строящата се магистрала от Видин до Ботевград прави разстоянието по-дълго, а освен това ще се влива в АМ "Хемус“ и ще доведе до увеличение на трафика. "Нямам представа, защо е направено така. Моето лично мнение е, че магистралата е правена като най-къса връзка към друга магистрала, без да е търсена най-късата връзка изобщо към София и оста Видин-Кулата.“ Министър Шишков каза още, че като цяло трябва много бързо да започнат да се проектират всички връзки по оста север –юг. По думите му трябва много спешно и бързо да се проектира и построи направлението Русе-Маказа. "За съжаление, никой до скоро не коментираше тази ос. Раздвижихме я изключително бързо. Одобрихме плановете за два участъка от магистралата “Русе-Велико Търново" до Бяла и обхода на града, продължава работата към Велико Търново", посочи той. Министърът отбеляза още, че има сключени договори за изпълнение на първите два лота, като срокът за завършване то им е 2028 г. Всички останали участъци ще са след тази година. Т.е. колкото повече се бавим с проектите, толкова повече срокът за откриване се мести напред. Затова той апелира всички магистрали по най-бързия начин да бъдат проектирани, както и варианти за финансиране. "Имаме остра нужда от тези пътища за пътна безопасност и развитие на всички региони. Политиците често забравят, че най-важният момент, за да започне да се изпълни едно строителство, е да има одобрени планове. Политиците понякога се карат за готови обекти или за ремонти, а най-важното е планирането, за да се отпуши фронта“, коментира арх. Иван Шишков. Той допълни, че пътищата ни са в лошо състояние, защото са малко.“ Нужни са много средства, за да може това лошо състояние да бъде подобрено и пътищата да са в далеч по-добро състояние. Но на тези малко пътища имаме огромен поток от движение. Те се амортизират по-бързо. Ако имахме повече магистрали, пътищата щяха да са по-добри и ще харчим по-малко пари за поддръжката им на километър, заяви арх. Шишков. |
Още по темата: | общо новини по темата: 74 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: