Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Над 70 хил. граждани се оплакаха на омбудсмана за мобилните оператори, топлофикация и банките
Автор: Лора Димитрова 17:17 / 31.03.2025Коментари (0)522
©
Над 76 200 граждани са потърсили помощ, съвет, защита или подкрепа от институцията на омбудсмана през 2024 г. Това става ясно от Годишния доклад на институцията, който бе внесен днес в Народното събрание. По закон това трябва да става всяка година до края на месец март.

Данните от доклада показват още, че доверието в националната правозащитна институция, въпреки липсата на омбудсман и заместник-омбудсман, остава високо и гражданите продължават да подават жалби и да търсят съдействие за решаване на своите казуси.

Припомняме, че от април 2024 г. институцията на националния омбудсман е в необичайна ситуация, породена от две важни събития – проф. Диана Ковачева напусна предсрочно поста омбудсман и на 17 април положи клетва като български съдия в Европейския съд по правата на човека. Малко по-рано – на 27 март заместник-омбудсманът Елена Чернева – Маркова подаде оставка с аргумента, че длъжността е за неполитизирани лица, които защитават правата и свободите на всички български граждани и заемането на политическа длъжност, каквато би била тази на министър-председател, е несъвместима с функциите й на заместник-омбудсман. Отказът й от поста бе следствие на конституционните промени, приети от 40-ото Народно събрание в края на 2023 г., с които бе регламентирно кои публични лица могат да бъдат назначени от президента за служебен премиер (т.нар. "домова книга“). Това са председателят на НС, управителят и подуправителят на Българската народна банка, председателят или зам.-председател на Сметната палата и омбудсманът или неговият заместник.

Статистиката показва, че обхванатите от проверки лица и ползвалите услугите на приемната на институцията са общо 34 648 граждани. Получените жалби през м.г. са повече от 12 500, а хората, потърсили съдействие по различни казуси, обединени в подписки, са 29 061.

И през 2024 г. традиционно най-много остават сигналите и жалбите на гражданите по въпроси, свързани с нарушени потребителски права – общо 33,21% от всички, постъпили в институцията през изминалата година. Гражданите се

оплакват от услугите на електроенергийните дружества, ВиК и мобилните оператори, топлофикация, банките и пр. Следват сигналите за нарушени социално-икономически права, които са 17,60%, за нарушено право на собственост – 11 на 100. Остава сериозен броят на нарушени права (6,52%) на граждани от частноправни субекти – кредитни и финансови институции, колекторски фирми и ЧСИ.

Подробности за дейността на институцията може да видите в доклада ТУК.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Земетресение от 7,7 по Рихтер разтърси Мианмар
Кабинетът "Желязков"
ТИР уби 12-годишно момиче край Плевен
Вторият мандат на Доналд Тръмп
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: