ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Нашенци луднаха по чесъна | ||||||
| ||||||
Българският пазар на плодове и зеленчуци е доста активен, но и много хаотичен, до този извод стигат от асоциация "Активни потребители". На повечето места стоката се състои в камари от портокали, мандарини, домати и какво ил още не. Цари почти пълна липса на информация за потребителите, като изключим хвърчащите листчета с цените. Кое откъде идва, какво съдържа, кой го е произвел и т.н. Наред с това има някои особености на българския пазар. Традиционно в нашите търговски обекти и на пазари през зимата се продават туршии – някои пакетирани, но много и насипни. Кой ги е произвел? С какви суровини? По какъв метод е постигната ферментацията? Съдържат ли някакви алергени? При каква хигиена са произведени, транспортирани и продавани? Какво влияние оказва продажбата им на открито? Има ли някакъв контрол върху тях? Все въпроси, на които не може или не иска да отговори нито един продавач, с обяснението, че той "само продава“. Чесънът е особено търсен у нас. Публична тайна е, че той е предимно внос от Китай, но всичкият се продава и рекламира като български. А както видяхме, за него има специално изискване на ЕС да е със сертификат за произход. Дали компаниите – вносители и търговци, разполагат с такъв? На пазара това не си личи, казват експертите. По пазарите и в много от магазините се продават маслини на килограм. Около тях също няма информация за произход, качество и най-важното – срок на годност. Поскъпването на храните извади нова "практика“ – сред сергиите за плодове и зеленчуци на някои пазари се появиха сергии за млечни продукти. "Напразно се опитахме да разберем на една такава сергия с голяма опашка от потребители, заради по-ниските цени, откъде идват сиренето, млякото, кашкавалът и маслото. Не разбрахме кой е производителят, но също така не разбрахме използва ли се сухо мляко за производството им, колко вода съдържат тези продукти, имат ли "подобрители“ – повече растителни мазнини, сол и други съставки. И за да не бъдем упрекнати, уточняваме – ние не сме срещу свободната конкуренция и излизането на пазара на повече производители, но кой защитава интереса на техните потребители?", казват от "Активни потребители". В квартални магазини и по пазарите се продават яйца на бройка. Те също са без информация за произход, начин на отглеждане на птиците, срок на годност. Тази зима е значително предлагането на ядки, особено от сергии по пазарите. Сред общите слабости – пълна липса на информация, е и рискът за здравето на потребителите. Ореховите ядки, например, се продават от сергията без всякаква защита от наднормените прахови замърсявания, от други замърсители, на които са изложени те. Такава практика има и в някои специализирани магазини за плодове и зеленчуци. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: