ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Назрява напрежение и сред автоинструкторите, обмислят протест | ||||||
| ||||||
"В продължение на няколко месеца Автомобилна администрация създава текстове, които най-вероятно обслужват лобистки интереси. Те са в противовес на това, което министър Росен Желязков казва, че трябва да се намали административната тежест към учебните центрове. Тенденциозно обаче се пускат текстове към наредба №37 и наредба №41 с цел увеличаване на тази административна тежест. Въвеждат се нови изисквания, които ще доведат до нови корупционни практики", коментира автоекспертът. По думите му капката на търпението на неговите колеги преляла с получаването от тях на едно писмо късно снощи от ИААА, което е адресирано както до тях, така и до директорите на регионални дирекции и до началниците на областните дирекции на ИААА. Това писмо касае начините на провеждане на изпити за тежките категории, а те са скандални. От сутринта телефона ми прегря от възмутени колеги. Те искат незабавна среща на национално ниво и протестни действия с искане на цялото ръководство на ИААА да си подаде оставката", обясни Иванов. Ето текста на писмото: "УВАЖАЕМ ГОСПОЖО/ГОСПОДИН УПРАВИТЕЛ, Във връзка с провеждането на практическите изпити за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство от категории "ВЕ", "С", "СЕ", "С1Е", "DЕ" и "D1Е", Ви напомняме че: Съгласно изискванията на чл. 15, ал. 1, т. 5, 7, 8, 10, 12 и 14 от Наредба № 38 от 16.04.2004 г. за условията и реда за провеждането на изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и реда за провеждане на проверочните изпити (Наредба № 38): за категория "ВЕ" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 800 кг; за категория "С" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 10 000 кг; за категория "СЕ" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 15 000 за категория "С1Е" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 800 кг; за категория "DЕ" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 800 за категория "D1Е" по време на изпита общата маса на ремаркето е не по-малко от 800 кг. Във връзка с изложеното, Ви уведомявам, че изискванията относно общата маса на превозните средства по време на изпитите ще се доказват с кантарна бележка, представена от члена на изпитната комисия, считано т 28.09.2020 г. По отношение на представените кантарни бележки и вписаните в тях данни, Ви информирам, че ще бъдат извършвани проверки от 01.10.2020 г. с мобилните лаборатории на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"." "Неотдавна беше пуснат инкогнито от шефовете на Автомобилна администрация един проект на наредба 37, който бе изпратен на избрани лица с текст да не се разпространява. В текста са залегнати допълнителните тежести – въвеждат се нови четири допълнителни институции в лицето на Пожарна безопасност, Служба "Трудова медицина", която трябва да определи колко ученици могат да бъдат в един кабинет, след като до момента това се решаваше от Министерство на образованието. Изисква се застраховка Професионална отговорност след като имаме гражданска отговорност, след като имаме застраховка на местата. Учебният кабинет вече ще трябва да има регистрация на търговски обект, като че ли ще продаваме гащи и сутиени. Следващото изискване е всички автомобили да бъдат на учебния център. Всичко това са лобистки текстове, които се коментират на ухо", поясни специалистът. Той подчерта, че е редактирана наредба №41. Вместо да се въведе дистанционно обучение на част от изучавания материал, когато обучаваме по 2-3-ма души, в среда на разпространяващия се COVID-19, което е възможно по европейска директива, се въвеждат допълнителни изисквания към кабинети и материална база на учебните центрове. До момента нямаме отговор от ИААА – кои от учебните центрове по време на карантината са провеждали обучения и са издавали удостоверение по Наредба 41, както и са провеждани и психологически изследвания по Наредба № 36. В снощното писмо се пише, че за кат. С по време на изпита общата маса на ремаркето има изискване. Питаме камионът има ли ремарке? Имаме изискване за допустима маса на камиона, а не на ремаркето. За кат. СЕ по време на изпита общата маса на ремаркето трябва да е еди-колко си. Питаме знаят ли тези началници, че за кат. СЕ има състав от МПС и рамарке и съчленено МПС (прицеп). Още по-абсурдно е доказването на тежестта с кантарна бележка. Това означава, че преди изпита трябва да мина на кантар от вторични суровини и някой да ми напише, че ремаркето ми е натоварено с толкова и толкова тона. В нито един нормативен документ няма понятие кантарна бележка. Освен бележката, ще бъдат извършвани проверки с мобилните лаборатории на Автомобилна администрация дали кантарните бележки не са фалшиви. Кому е нужно това?", възмущава се експертът. Той прогнозира, че шофьорските курсове ще поскъпнат с поне 300 лева заради новите изисквания. "Ние плащаме на още 4 институции, така че няма как това да не се отрази на джоба на курсанта. За да се предотврати това, излизаме на протест. Не искаме да създаваме допълнително напрежение при сегашната гореща обстановка, но нямаме друг изход", коментира Йонко Иванов, цитиран от "лупа.бг". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: