ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Ние, потребителите": Скандална нелоялна практика на туроператор | ||||||
| ||||||
Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице "бонус пакетът", в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия. "Ако потребителят не знае, че разполага с такова право по закон, това твърдение може да стане причина да си купи точно този пакет заради точно тази уговорка", коментира експертът. Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори. Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка. Eкспертът коментира и куриозният случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. "Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи". Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Велинград отстъпи първото място по скъпи оферти за Нова година
12:11 / 24.11.2024
Ще увеличат ли двойно цената на "Синята зона" в Благоевград?
08:50 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: