Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Ние, потребителите" съветват за какво да внимаваме покрай Черния петък
Автор: Харитина Агопян 16:36 / 17.11.2023Коментари (0)383
©
Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ разкри за какво да внимаваме, когато пазаруваме на Черния петък, в предаването "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. 

"Непосочването на старата цена на артикула и акцентирането само на промоционалната е административно нарушение, защото потребителят не може да се ориентира каква е реалната отстъпка“, посочи Руменова.

Срещат се нелоялни търговски практики, включително опит на търговците да ограничат законово уредените потребителски права. "Например когато пазаруваме онлайн, имаме право да се откажем от покупката в срок от 14 дни. Търговци се възползват от кампанията за намаление на Черния петък, за да кажат, че това правило отпада, докато тя тече. Това не е редно – правилото остава, независимо, че продуктът е закупен по време на промоция. Не отпада и правото да направите рекламация, ако стоката се окаже дефектна“, даде важни обяснения Габриела Руменова.

Търговецът може да поставя всякакви условия по време на Черния петък, но те трябва да бъдат в синхрон със закона. "Първо потребителят се обръща към търговеца, ако искането му не бъде удовлетворено, следва сезиране на компетентните институции и потребителски организации“,

обясни процеса по връщане на стоки Руменова. "Ние, потребителите“ помага на потребителите безвъзмездно.

"Търговецът понякога за кратко време вдига цената на продукта, за да може после да я намали по време на Черен петък с по-значителен процент. Той обаче е длъжен да прилага старата цена – тази, от която извършва намалението, поне един месец преди кампания за намаление. В противен случай намалението се счита за фиктивно и се предвиждат санкции“, предупреди Руменова.

Често уж се изчерпват количествата от даден артикул и потребителят е приканен да го поръча онлай в срок до няколко минути, за да не изпусне промоцията. "Залага се на 2-3 много популярни артикула, публикуват се спонсорирани постове с тяхно участие, потребителите кликват и стигат до страницата, която не им предлага този продукт – той вече не съществува в електронния магазин. Възможно е и никога този артикул да не е бил предлаган от въпросния сайт, а да служи само като "кукичка“ за привличане на вниманието на клиента“, даде подробности по темата Руменова.

Черният петък е доста изтощаващ за потребителите, защото където и да отидат и каквото и да отворят онлайн, изникват оферти. Обикновено става дума за стоки, от които сме се интересували и които са ни предложени посредством нашата онлайн история, подчерта Габриела Руменова.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Антикорупционната комисия разследва схема за рекорден заем от ББР
Процедурата за избор на нов главен прокурор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: