© | | Снимка Архив | Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала "Струма" - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" предварителни обявления.Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева. Други 580 хил. лева ще отидат за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.
Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.
Пътният участък от отсечката Благоевград-Крупник е дълъг 17 км. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел "Симитли" и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.
От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.
За най-сложния участък от автомагистрала "Струма" - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.
За третата отсечка от магистралата - от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.
Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", обяви, че търговете за лот 3 на магистрала "Струма" ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.
Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник, да започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката - от 15 декември.
В средата на юни се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ - в началото на декември.
Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.
През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май - за техническото посредничество при отчуждителните процедури.
Източник: Dnes.bg |