Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Освен безумните такси "климатик", "стол" и "лед", има заведения, които таксуват клиентите и за ползване на тоалетната
Автор: Екип Blagoevgrad24.bg 11:42 / 24.08.2024Коментари (0)1065
©
Всеки сезон има по няколко случая в заведения и места за настаняване, които скандализират туристите. Познати от това лято са такса “климатик", “допълнинелно лед", “резен лимон" и др. Затова фокусът в дискусиите на тема туризъм все по-често пада върху обслужването.

Но знаем ли като потребители какви са правата ни при посещение на заведения?

От онлайн платформата "Ние, потребителите“ разясняват правилата при предоставяне на услуги в местата за хранене и развлечения.

Таксуването на клиентите за ползване на санитарния възел е незаконно

Съгласно наредбата за категоризиране на този тип обекти, собствениците им са длъжни да осигурят безплатен достъп на клиентите до WC-то, независимо от вида и категорията на заведението. За съжаление, все още се срещат заведения, които изискват заплащане за ползването на санитарния възел от клиентите. Например вижте снимка от санитарен възел в заведение, от която е видно, че се събира такса за ползването му, вкл. и от клиентите - установено и от мен чрез метода на наблюдението. Скандален е и надписът над вратата: "Колко е дълга една минута? Зависи от коя страна на вратата си."

Отварянето на безакохолни, бира и вино

Независимо от вида и категорията на заведението за хранене и развлечения, сервитьорите са длъжни да отварят пред клиентите бутилките с безалкохолни напитки, бира и вино, които им поднасят. Това задължение отново произтича от цитирания по-горе подзаконов нормативен акт. В разгара на това лято клиент се оплака пред "Ние, потребителите“, че е видял реклама за възможност да спечели награда при попадането на определен символ под капачката на популярна газирана напика, поръчал си я, но му я донесли отворена и той така и не разбрал какъв е късметът му.

Ледът – в купа с метална щипка

Всички заведения са длъжни да осигуряват постоянно предлагане на лед. Това задължение не изглежда да предполага допълнителното му таксуване – какъв случай имаше и съвсем наскоро, при който заведение в Несебър таксува кубче лед по 1 лв. Сервирането на леда следва да е в купа с метална щипка, като изключение от това правило се допуска само за заведенията с една звезда.

Менюто се подава от дясно, поръчката се приема – от ляво

Знаете ли, че съгласно нормативната уредба сервитьорът поднася лист-менюто с дясната ръка, от дясната страна на госта. Той изчаква и наблюдава отстрани на масата клиентът да направи своя избор и приема поръчката, като при възможност застава от лявата страна на госта. При необходимост помага на клиента при избора на храни и напитки, прави препоръки и обяснява ястията от менюто. В случай че приготвянето на част от поръчваните ястия е продължително, сервитьорът уведомява, че поднасянето им ще закъснее.

Тези изисквания отново важат за абсобютно всички заведения и определено са пряко свързани и със стандартите и нивото на обслужване.

Настаняване само на почистена маса

Понякога и ние, като клиенти, настояваме за нарушаването на правилото настаняването да става само на почистена маса. Обикновено това се случва, когато бързаме да заемем място в заведението и предлагаме масата за бъде подготвена, след като вече сме заели местата около нея. Това не е правилно и не само крие рискове за нас, но и отваря вратата пред сервитьорите за лоши практики.

Такси климатик, стол, прибори, допълнително лед...

Изискването на подобни такси със сигурност оказва негативно влияние върху потребителското преживяване по време на обслужването, но и хвърля тъмна сянка върху представата за туризма, както пред родните туристи, така и пред чуждестранните. Затова опитите за таксуване на подобни “допълнителни" услуги, особено когато предварително не е била обявена цена за тях, трябва да бъдат наказвани не само от клиентите и контролните органи, но и от коректните в бранша, за да не се петни имиджът на целия сектор.

Нямам 1 стотинка да Ви върна...

Често цените в заведенията завършват на "и 99 стотинки“, а сервитьорите понякога заявяват, че нямат да върнат 1 стотинка. Или повече. Те нямат резерви да го кажат, като използват притеснението на клиентите да си я поискат. Ако и Вие попаднете в подобна ситуация и изпитвате неудобство да настоявате за рестото си, пък било то и 1 стотинка, си помислете дали търговецът би Ви продал стоката, ако на Вас не Ви достигаше тази стотинка. Отново опираме до обслужването. Доволният клиент ще остави много по-голям бакшиш с чувство на радост и задоволство, но когато му вземат принудително дори 1 стотинка, ще остане горчивият привкус на измамата и усещането за съпричастност в нещо, което не одобрява.

“Докато тези казуси само взривяват страстите на потребителите, вместо да предизвикват проверки на контролните органи и реакции на бранша към извършителите, ще страдат клиентите, но и имиджът на целия бранш заради отделни лица, които си позволяват да нарушават законодателството и да злоупотребяват с доверието и вече изчерпалото се търпение на хората", коментира основателят на “Ние, потребителите" Габриела Руменова.

Още по темата: общо новини по темата: 1019
17.09.2024 »
16.09.2024 »
15.09.2024 »
15.09.2024 »
13.09.2024 »
13.09.2024 »
предишна страница [ 1/170 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Избор на български еврокомисар
Григор Димитров в турнири през 2024 година
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Благоевград и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@blagoevgrad24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: