ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Павлин Косев: Успешно лято 2022! По-важно от лукса за туристите е преживяването и емоцията! | ||||||
| ||||||
Той подчерта, че шестото издание на експото е посветено на иновациите в туризма, където ще бъдат представени най-актуалните предложения от всички сектори в туризма. "Варна изпраща едно успешно лято, изпълнено с много предизвикателства и доста трудно. Най-голямата трудност беше липсата на предвидимост. В бизнеса е много трудно, когато не можеш да предвидиш разходите, най-вече разходите за електроенергия, които са най-големи, разходите за вода, за хранителни продукти, които ежедневно нарастваха. Когато не можем да предвидим себестойността на продукта трудно можем да ценообразуваме. Търсихме всякакви нетрадиционни начини да се справим с това. Приходите ни са доста по-високи от 2019 г. , но печалбата ни е по-ниска заради разходите. Не можем да си позволим да вдигаме цените към клиентите драстично спрямо разходите ни, за да не ги загубим. Не бива да забравяме, че инфлацията не е само за бизнеса, но и за клиентите ни. Цената винаги има значение, особено, когато в период на инфлация на хората им се обезценяват спестяванията. Имахме клиенти, които традиционно почиват седмица, сега дойдоха за няколко дни. Със сигурност мога да кажа, че туристите не ги интересуваше и дори с насмешка гледаха на новините за бомби в Черно море, войната не беше фактор, който ги притесняваше. Имахме туристи, които идвайки тук бяха изненадани, че във Варна "няма война“. Някой разпространява информация, че при нас има военни действия, че тук гъмжи от военна техника и униформени. Дали тази информация стига умишлено или не, няма как да знам. Да не забравяме, че конкурентните ни дестинации като Гърция, Турция и Кипър със сигурност правят всичко възможно да привличат наши клиенти", коментира председателят на ВАРХ. Павлин Косев с радост съобщи, че това лято във Варна е имало много нови туристи. "Пазарния микс включваше туристи от Америка и Япония, не в тези обеми като от Румъния, Полша, България. Другата седмица откриваме изложението "Туризъм Експо-Дестинация Варна“. Лично министърът на туризма Илини Димитров ще открие форума, ще бъде изнесена интересна информация за броя на туристите, посетили Варна и региона, в какво сме успели, какви са проблемите и перспективите пред бранша. По моя информация над 3,3 млн. туристи са обслужени в изминалия сезон, като 1,7 млн. са българи. Интересна е темата за маркетинговите стратегии. Много медии тръбят, че било по-евтино да отидеш в Турция или Гърция на почивка дори спрямо разходите, направени у дома. Негативната кампания, която заливаше България, беше умишлена. Страната ни има уникални богатства, както в зимните, така и в летните курорти, които предлагат винен, културен, СПА и всякакъв друг туризъм. На този етап ние излизаме от книгите за хотелиерство и се справяме гъвкаво и адаптивно спрямо обстоятелствата и предизвикателствата на динамичната бизнес среда“, коментира Косев. Той призна, че две години ковид криза накара много от служителите в туристическия бранш да намерят ново поприще и препитания, но е оптимист, че ще има завръщане на кадрите. "Да работиш в туризма е кауза и преживяване, което е вълнуващо. Аз приемам моите гости със саксофон. Всеки търси нещо уникално. За България няма друго място, където главния мениджър посреща новите туристи свирейки. Това докосва сърцата. Защото туриста вече не иска лукс, той иска преживяване, иска атмосфера, иска отношение. Туристите не искат велики и сложни неща. Определено през годините качеството, което туристът е търсил като комфорт на хотелската стая или специално меню с някаква страхотна презентация, това вече не е най-важното за съвременния турист. Днес той иска емоция! Това, че аз мога да свиря и го правя е плюс, който дава отражение“, допълни Павлин Косев. Според него отживелица е максимата, че клиентът винаги има право. "Влизайки в една държава, в един курортен комплекс или хотел, туристът трябва да се съобразява с правилата, да спазва дисциплина и политика. Има право, когато е прав. Но не винаги и не на всяка цена. Не може да прави каквото си иска в хотела или на плажа. Нужно е уважение към персонала. Що се отнася до въпроса ви дали много колеги не издържаха на ковид ситуацията в бизнес план, смятам, че кризата тепърва предстои. Много е важно мениджмънта на всеки един хотел или заведение много добре да може да си направи сметката, защото много бързо се променят цените, а в същото време има сключени договори с партньори, които имат клаузи за неустойки при промяна. Трябва да се подхожда нетрадиционно и това е една от темите на предстоящата конференция“, допълни Павлин Косев. Повече вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 647 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/108 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: