ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Подготвят нов коридор от Баку до морските ни пристанища | ||||||
| ||||||
Темата за развитието на морските ни пристанища, за тяхното включване в дългосрочната стратегия на Новия път на коприната (известен като инициативата "Един пояс - един път") беше обсъдена на Седмата международна конференция-изложение "Пристанища и корабоплаване по Черно море 2018“. Тя се проведе преди малко повече от месец във Варна под егидата на ДППИ (виж "Силата на Варна е в логистичните хъбове с добавена стойност" в броя на в. Черно море" от 28 май т.г. ). Тогава инж. Забуртов спомена за възможностите, които предлага концепцията, по която усилено работи Азербайджан за превръщането на Баку в мощен регионален хъб и за създаването на нови транспортни коридори по Пътя на коприната. Що се отнася до въпроса дали е възможен нов транспортен коридор през Черно море с реализиране на амбицията на Азербайджан да превърне Баку в мултимодален център със световно значение, шефът на ДППИ е убеден, че това е реална възможност. Виждаме какви мащабни проекти се реализират там (включително състезания от "Формула 1“ да се провеждат в Баку). Това се случва именно поради целта, която Азербайджан си е поставила - стремежът на президента Алиев е след 20 години държавата да има икономика, която не е базирана на петрола. В момента там се работи усилено за превръщането на Баку в мощен регионален хъб, следвайки стария път на коприната. Идеята е негов център да бъде свободна икономическа зона в съвсем ново пристанище на юг от Баку – Алат. Целта е да се привлекат товарите по направление север-юг от Иран, Турция и целия Персийски залив, по направление на север Казахстан - Русия, както и на изток към Туркменистан, Узбекистан, Таджикистан, Киргизстан и Китай, обясни инж. Забуртов. Още преди две години ДП "Пристанищна инфраструктура" подписа меморандум за разбирателство с "Международно морско търговско пристанище Баку“, имаме тясно сътрудничество с тях и сме в много добри отношения. Генералният директор Талех Зиядов посети лично нашето събитие във Варна. По време на форума реализирахме и много важни контакти с бизнеса. Така, че се надяваме на още по-ползотворно сътрудничество с пристанището в Баку в бъдеще и на реализация на някои конкретни проекти, допълни той. Баку е известен като пристанищен град от векове. Той се вписва и в стратегическата промяна, възприета в последните години, за засилване икономиката на Азербайджан, като една от идеите е да се създаде Алатската зона за свободна търговия, част от Баку. Всичко това, насочено към Европа, или Европа, насочена към всички тези пазари, представлява нашата възможност за коопериране и за работа в една посока – изграждане на огромен логистичен хъб в Баку, като преминаването на стоки да се случва именно през нашите пристанища, подчерта шефът на ДППИ. Това движение на стоки в момента се реализира по суша, но то може да преминава през Черно море - от Баку през Грузия, влизайки в Европа. Това е нашата възможност за съвместно реализиране на коридор между Баку, българските пристанища и Европа. Така че, както вече казах, нашите бъдещи планове са за засилване на сътрудничеството и обмена на опит между ДППИ и "Международно морско търговско пристанище Баку“, добави още той. Предстои и приемане на специален закон в Азербайджан за свободна търговия и митнически режим. Целта е да се улесни търговията – това са неща, които са изключително важни за развитието на логистичните хъбове и за транзита на стоки. Това е и добър модел, който ние трябва да следваме и в нашите пристанища и да реализираме по същия начин зони за преминаваме и облекчение. Едно от нещата, към които трябва да се стремим, е не само възможността за физическото преминаване на стоки, а облекчението с митнически режими, категоричен е инж. Забуртов. На форума в Баку, който предшества варненската конференция, друга интересна тема са били новите световни тенденции, наречени "Зелено пристанище“ и "Умно пристанище“. Тенденцията "Зелено пристанище“ акцентира върху цялостното подобряване на енергийната ефективност на пристанищата въз основа на тестване, внедряване и демонстрация на енергийно ефективни решения, а концепцията за "Умно пристанище“ включва интелигентен, зелен и интегриран транспорт, ефективност и конкурентност чрез информационни технологии и дигитализация, обясни Ангел Забуртов. По неговите думи пристанище Баку има амбициозната цел да се превърне не само в голям логистичен център, но и в световен клас "Зелено пристанище“. То има стратегическо местоположение и значение в Каспийския регион. В тази връзка сътрудничеството ни с "Международно търговско пристанище Баку“, за което споменах, е също изключително полезно. Стремежът ни е да превърнем българските морски пристанища в портали към Каспийския регион и Далечния изток. ДППИ има голям опит във внедряването на технологични иновации в морския сектор, като концепцията за Maritime Single Window и Ports Community System, и може да сподели своя опит с азерските колеги и да подпомогне амбициите им да превърнат пристанище Баку в "Умно пристанище“, каза още инж. Забуртов. По неговите думи ДППИ ще кандидатства за финансиране на проектно предложение в следващата покана на Механизмa за свързване на Европа (МСЕ), която скоро ще бъде отправена, и ще има специфична цел да подпомогне чрез цифровизация дейността на морските и речните пристанища. Това е още една възможност за сътрудничество с Азербайджан като партньори по проекта. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 16.07.2018 г.
0
Aнонимен
на 16.07.2018 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Blagoevgrad24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Нелепа смърт на АМ "Струма" край Бобошево
13:02 / 22.12.2024
Най-старият зимен курорт на Балканите откри сезона
08:41 / 22.12.2024
Времето в Благоевград се обръща
08:40 / 22.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета